Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Teee - 9 mars 2011 16:47

Jo då lägger man undan allt man håller på med, torkar de tårar som fallit under tiden man pysslat med det.. Och så sätter man sig ihopkrupen under filten i sin soffa och gråter... Och låter tårarna falla.. Och när de är på väg att ta slut... Då gör man nog bäst i att försöka låta flera tårar falla, så man verkligen får ut allt man behöver.. Men när det inte går då? När man känner att man är frustrerad, irriterad, ledsen, brännande tårar innanför ögonlocken, men de faller inte.. De bara bränner där, och man blir arg på att de inte faller..


En sån dag har jag... Den var ganska så bra idag.. Jag fick min praktikplats färdig till slut, så nu vet jag att jag har någonstans att vara under några månader...


Men mitt i allt vände det... Baileys låg och sov, jag åt mitt äpple.. Funderade på att börja med kvällens mat... Men var inte hungrig då...

Men så började tårarna falla.. Och de föll... Och jag visste inte vart jag skulle vända mig... Baileys vaknade, tittade på mig, somnade om... Och jag bara satt där och grät....


Tårarna bränner fortfarande.. Jag vet fortfarande inte vad jag ska göra... Funderar på att poppa musik och städa och låta tårarna falla.. Eller gå en långpromenad, men då skäms jag om jag börjar gråta mitt i allt.. Eller bara helt enkelt, dra en filt över mig, lägga mig i soffan, lägga på en film och gråta och låta tankar och funderingar snurra?

Sen finns också möjligheten att jag sätter mig och skriver ner allt... Men... Hur ska jag få några svar på allt som snurrar? Hur ska jag få allt formulerat utan att låta anklagande så att någon inte tar åt sig på fel sätt? Hur gör man?


Jag vet inte.... Känner mig fullständigt tom i huvudet.. Hjärncellerna är på semester...


Och jag ska tillägga åt de som kommer kläcka ur sig att det är pga detta: Det är INTE pga att jag är på diet!!! Jag är inte hungrig, jag håller mig mätt hela tiden, och jag mår bra.. Jag vet att många skulle skylla på det, för första dagarna är de värsta, men det är INTE pga den!



Nu ska jag ta mina tårar och göra någon nytt...


Ha en trevlig kväll ni som läser :) lägger till en låt som betyder en hel del för mig...

Av Teee - 9 mars 2011 11:39

Och det går bra :)


igår brummade jag iväg 145km hemifrån för att hålla ett lustparty.. Riktigt trevlig kväll blev det.. 23.30 var jag hemma.. Eller ja, på plats hos exet.. Hjälpte honom med lite problem han hade och när vi väl hade lyckats så åkte jag hem och då var klockan runt 1.. Så blev en lång dag full av händelser :)


Idag är dag 3 som sagt, och jag har övergett bananerna och istället blev frukosten 2ägg och en skiva bacon.. Lunchen blev ett knäckebröd med en ostskiva, och så blir det lite frukt och grönsaker då och då, och middagen består av torsk :)


Vi ska påbörja praktiken nästa onsdag, och jag har fortfarande ingenstans att vara.. Dock är det bara 2st i klassen som hittat praktik.. Men jag kan förstå att de andra har svårt för deras svenska är inte så bra de heller, så de har lite svårt att göra sig förstådda på vilket ställe som helst, på något utav språken.. Jag klarar ju svenskan åtminstone så man tycker man borde kunna hitta en plats..

Men det stället jag ville vara på så sa bara nej för att jag var en tjej, annars hade jag fått vara där.. Det tycker jag är fel, men jag förstod deras resonemang till slut..


Nej nu ska jag slita mig härifrån och börja ringa runt lite istället.


ha en bra dag :) snart är våren här :D

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Teee, en tjej som varit med om mycket, rent ut sagt kämpat sig genom livet, som nu kommit till en vändpunkt, både psykiskt och fysiskt. Vad är då bättre än att ventilera sig på bloggen?

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

The guestbook

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards