Alla inlägg under december 2012

Av Teee - 31 december 2012 10:25

2011 slutade tyvärr ledsamt då min låtsassyster hastigt togs ifrån oss.. Året började med nyårsafton som jag spenderade ensam hemma, sambon jobbade natt.. Men var skönt med en lugn kväll också, dock lite trist.
I januari började jag som inhoppare/sjukvikarie på olika dagis i jakobstad, trivdes jättebra..
I februari hände inte mycket, gubben jobbade, jag jobbade till och från, sportlovet åkte vi till Luleå med Hanna o spenderade veckan med lite snöliv med pappa o familj..
I mars fick jag ett 5veckors vikariat på ett dagis och blev jätteglad, då visste jag vad jag skulle göra för en tid framåt iaf.. 13mars blev jag tyvärr lämnad av den person jag älskade och jag bestämde mig då för att åka till Kreta och jobba så fort mitt vikariat i jakobstad var slut.. Började packa alla mina saker, samtidigt som man skulle hinna med 2-3jobb vilket blev tungt..
April kom fort och den 13april satt jag på flyget till Sverige, för att den 17e april åka vidare till Kreta. Landade i värmen och kände snabbt att jag var hemma trots min hjärtesorg..
Tiden på kreta rullade på fort och mitt i allt började Tom öppna sitt hjärta och berätta vad han tycker, tänker, känner, hur fel han gjort och vad han egentligen känner och vill.. Jag visste inte hur jag skulle handskas med detta men jag stod på mig faktiskt ganska ordentligt och han fick denna gång jobba ganska så hårt innan jag släpptein honom i mitt hjärta.. Det bestämdes att han skulle komma till Kreta och jobba också, och vi kunde jobba på oss och se vad det blev till..
Juni gick fort, firade midsommar med kollegorna och bad i poolen, en riktigt bra dag :)
Syrran kom ner i juni/juli och skulle prova jobba men tyvärr blev hon inte kvar länge.. Men 2 roliga veckor fick vi iaf..
14juli var min födelsedag, började dagen med champagne och tårta på jobbet, på kvällen blev det lite utgång, för dagen efter på morgonen var det dags att hoppa i bilen för att hämta Tom från flyget.. Han började jobba direkt och kom snabbt in i jobbet vilket var skönt..
Augusti kom och likaså värmen som visserligen hade varit extrem senaste tiden.. I augusti fick jag veta att en kollega var gravid och så glad jag blev :) alltid kul med bebis :)
September kom, och äntligen skulle vi få en hel ledig helg istället för en 6dagars arbetsvecka. Tom berättade då att jag inte fick planera in något till lördagen, vilket gjorde mig nyfiken :) lördagen kom och jag vaknade på fel sida, vilket gjorde att Tom funderade på om vi skulle skita helt i dagen. Tack och lov gjorde vi det inte så vi åt frukost och hoppade sen i bilen för en roadtrip så vi hamnade på Bali där vi tog en fika på stranden och tittade på vågorna.. Efter det åkte vi vidare till Heraklion, gick på stan och shoppade lite.. När det blev kväll började vi söka efter en restaurang vid strandpromenaden men vi konstaterade snabbt att staden inte hade någon strandpromenad, så blev en restaurang i stan istället med utsikt mot vattnet.. Mitt i allt plockade Tom fram en ganska stor ask, och jag funderade vad jag skulle få, ett halsband eller armband var tanken.. Då började han prata lite grann och mitt i allt öppnade han asken och frågade "vill du förlova dig med mig?".. Jag blev stum, fick till slut ur mig att ringarna var fina, och efter en stund så fick han ett tårögt ja :) berättade för familjen senare på kvällen och de flesta av vänner och familj sa äntligen har han bestämt sig! :)
Resten av tiden kreta flög förbi och jag var så lycklig..
Oktober kom och hemresan närmade sig när jag mitt i allt fick veta att en riktigt bra vän omkommit i en bilolyck.. Tårarna blev många och saknaden stor.. Hon som väntade på att jag skulle komma hem o var så glad över min förlovning..
Resan hem gick sen bra, hann med o stanna i Sverige några dagar o träffa familjen.. Någon vecka senare fick jag veta att en vän från skoltiden omkommit, och jag tyckte att de börjar räcka nu.. Än en gång tårar..
November kom och mitt i allt hade vi en ny lägenhet inne i stan som vi i hemlighet renoverade och flyttade till, det var en spännande tid :)
December kom och mitt i allt fick jag ett heltidsjobb, vilket gjorde renoveringen och flytten och planeringen till förlovningsfesten stressigt men vi klarade av allt galant :)
Julen kom och vi åkte till Luleå för att fira med pappa, hade några riktigt bra dagar.. Sen kom vi hem, jobbet började för min del.. Firade jul med Toms familj på kvällarna.. I lördags fick jag veta att min gammelfarbror dog på fredagen, även då blev tårarna många och det är ännu tungt..

Nu är det sista dagen för i år, jag sitter på jobbet och ikväll bär det av med älsklingen som är ledig till vänner för en trevlig kväll och avslut på detta år..

Sammanfattningen av detta år är att det har varit ett helvetesår, väldigt mycket tårar och sorg, men jag har även hittat mig själv och jag går in i det nya året förlovad, lycklig, världens finaste lägenhet, en underbar sambo och härliga framtidsplaner :)

Gott nytt år på er alla :)

Presentation


Teee, en tjej som varit med om mycket, rent ut sagt kämpat sig genom livet, som nu kommit till en vändpunkt, både psykiskt och fysiskt. Vad är då bättre än att ventilera sig på bloggen?

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

The guestbook

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards