Alla inlägg den 5 mars 2011

Av Teee - 5 mars 2011 13:07

Tog en lång sovmorgon idag, kände att jag behövde få sova ut efter allt som varit senaste tiden.. Har haft fullt upp varje helg sedan strax före jul, och blivit slutkörd både fysiskt och psykiskt, så när jag vaknade idag och såg hur mycket klockan var, så log jag bara och tänkte att "äntligen har jag fått sova utan att bli väckt", och det var sköööönt :)


Har hunnit med en timmes promenad i solen idag, var riktigt skönt, bara blåsten skulle försvinna så hade det varit ännu bättre... Snart blir det till o ta tag i städandet här hemma, fundera på nå middag, och sen är det dags att börja göra sig klar för kvällens partaj.. Pia&Janinas 25+25års fest ikväll :) presenterna är klara, något smått o gott iaf :) och lite god dricka ligger på kylning, kläderna klara, bara håret som jag fortfarande inte blir nöjd med :(


Näe... Om man skulle ta och göra någon nytta av den här dagen nu kanske.. Börja lite sådär smått iaf...

Eller så kryper jag ihop i solen på balkongen med min nya bok och en kopp varm choklad toppad med vispgrädde och kola-sås.. Måste unna mig lite gott nu innan dieten börjar på måndag :)


Have a nice day :)

Av Teee - 5 mars 2011 00:10

Så var man tillbaka på bloggen igen.. Dock en ny blogg för mig, har aldrig varit på den här sidan förr så ska bli skoj att experimentera med den.. I mitt liv har det hänt, och händer, mycket för tillfället och jag kände att jag måste få börja skriva av mig igen.. En blogg för mig är inte ett sätt att få uppmärksamhet, det är ett sätt att få skriva av mig och ibland, då man kanske behöver det som mest, få en kommentar som kanske sporrar en, när man själv känner att man närmar sig botten. Att skriva en dagbok eller i ett word-dokument ger mig inte så mycket.. Dagboken slarvar jag bort, word-dokumentet blir för klottrigt, man kan inte söka efter den specialla tiden då man vill läsa om vad man gjorde för 1år sen..Därför är bloggen bra för mig :)


För tillfället så är mitt liv en enda röra, som jag försöker reda upp. För snart 2månader sedan(13januari) tog det slut med den jag trodde jag skulle leva resten av mitt liv med, som jag drömde framtidsdrömmar om, kände mig lycklig med.. Sen 3veckor tillbaka bor jag i en egen lägenhet, och för att inte känna mig alltför ensam har jag fått en ny sambo, kattungen Baileys, som på måndag blir 14veckor gammal..

När förhållandet tog slut, då brast det för mig... År 2010 var ett helvetiskt år för oss, men från september och framåt så hade det bara blivit bättre och bättre, och att det då tog slut mellan oss kom som en chock för mig.


DOCK, ska jag avsluta skrivandet nu, om jag ska orka upp imorgon, men att skriva om det som varit, det som sker, och om framtiden, kommer och måste jag göra för att kunna bearbeta mitt liv, på riktigt, och ordentligt. Jag har bestämt mig för att börja med en diet på måndag, tränar kickboxning tisdagar och torsdagar, och har ett mål om att ha gått ner minst 15kg till 1juni, helst 20kg, men 15kg så är jag nöjd och har mera att jobba på under sommaren.


Men, det var en liten story om mig, åt mig själv och åt de som är intresserade av att läsa om mitt tidigare liv, och hur jag tagit mig ur det, och vem jag är och vad jag gör idag..


Sleep tight everyone..


/ Teee

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Teee, en tjej som varit med om mycket, rent ut sagt kämpat sig genom livet, som nu kommit till en vändpunkt, både psykiskt och fysiskt. Vad är då bättre än att ventilera sig på bloggen?

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

The guestbook

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards