Alla inlägg under juni 2011

Av Teee - 26 juni 2011 21:53

Är alltid kul att ha, så länge de inte sårar någon annan....


Efter tolv-slaget så börjar jag en ny grej i det här livet jag lever.. Så vi får se om jag lyckas för en gångs skull... Det skulle göra mig glad, och må bättre, kännas bättre, trivas mer :)


Men nu är det reklam i filmen, så nu en snabbdusch och sen fortsätta kolla film :)


Trevlig kväll allihopa :)

Av Teee - 25 juni 2011 20:17

Jo jag börjar faktiskt få det... Nu sådär knappt mindre än 3veckor före jag passerar det där strecket.. Den där åldern som jag hade så mycket jag ville göra innan...


Idag har varit en solo-dag hittills, och verkar som den kommer fortsätta likadant tyvärr... Men det har gett mig en dag till att fundera.. Fundera på vänner, på familjen, på mitt liv, på vad jag egentligen håller på med....


Det mesta känns patetiskt.. Familjen gör det så klart inte... Men det mesta gör det..


Har funderat på allt det där jag ville göra innan 25.. Och med 3 veckor kvar så hinner jag inte med något av det.. Jag ville utbilda mig till sexolog, visserligen bestämde jag mig på riktigt för det för några år sen.. Men har inte blivit av eftersom jag inte hittat precis den utbildningen jag ville ha.. Jag ville resa, prova på att jobba utomlands lite grann, gå den där bartenderkursen, ha ett underbart bra jobb, vara skuldfri, leva ett bra liv, njuta, ha en partner som älskar mig, och så den där svåraste grejjen att lyckas med på 3veckor.. Ha mitt första barn..

Det där är bara några av sakerna jag ville ha gjort/ha på min 25års dag...


Vad har jag gjort i det här så kallade livet då? Inte alls mycket.. Jo jag fick ett bra jobb som jag trivdes på i Sverige, men fick sluta jobba där tyvärr..

Jag har varit på två resor till spanien, men aldrig den där roliga resan med de glada vännerna som man önskat man skulle komma iväg på..

Jag har flyttat, MYCKET...

Jag har varit i skitförhållanden, som jag egentligen gärna skulle radera ur mitt liv, men de gav mig en erfarenhet och styrka att se på förhand när saker och ting inte är som det ska vara... Jag lärde mig att lita på klumpen i magen som säger att något är fel, och det har visat sig att klumpen har haft rätt...

Jag har konstaterat att jag är en rastlös själ.....

Jag har funderat på vad som är fel när jag antingen hamnar i förhållanden där partnern ljuger för mig, misshandlar mig, eller är otrogen...

Jag har underat på varför ingenting verkar gå min väg någon gång... Nej jag är inte egoistisk och önskar att allt ska vara som JAG vill.. Men någon gång skulle jag gärna se att JAG får det där som jag ger åt alla andra..

Jag har hittat mitt livs kärlek... Och förlorat den......



Om jag kunde skulle jag leva om delar av mitt liv igen... Nu när jag har facit i hand... Dock är ju inte 25 någon gammal ålder.. Men när man hade sina önskningar och tankar och hopp... Så skulle jag vilja göra om det... För det är ingen annan än jag själv som kan svara på varför jag inte utbildat mig, rest, jobbat utomlands, skaffat barn... Det är bara jag som är skyldig till varför mitt liv ser ut som det gör idag...

Och det är ingen rolig syn...Faktiskt....

Många kvällar spenderas i tårar... Mycket på grund av ensamhet och ångest rent ut sagt... Att sitta här hemma för det mesta, och nästan behöva hoppas på att telefonen ska ringa någon gång och någon spontant frågar mig "Kan jag komma över?".. Eller att någon bara ska komma och knacka på dörren som en galning och säga "heeeeeej gumman vad ska vi hitta på?"... Visst, jag gör inte heller det alla gånger, jag har sagt till mina vänner att jag är lite dålig på det ibland.. Men ibland känner man bara att jag inte orkar, jag vill inte, låt mig deppa.. Men så de gånger man försöker... Så är det som det är stopp från andra hållet...


Det känns lite som att det är kors i taket att så många antagligen kommer till födelsedagsfesten... Men å andra sidan, det är ju för att fira både Tom och mig, så det är ju klart det blir flera... Och så får jag träffa min underbara familj då, längtar massor till det :) Och Jonne kommer till och med över.. Bästaste vännen från Sverige som finns i vått och torrt och ringer bara för att han tycker jag lagt en konstig status på facebook och vill fråga om jag har en dålig dag... Blev så glad när han berättade att han kommer, vi har varit vänner i många år nu, och han vet jag att han alltid kommer finnas kvar..

Kommer många andra och firar oss också som man ser framemot att träffa, och hoppas att det blir en trevlig grillkväll i goda vänners sällskap...

Positiva är ju att jag inte fyllt år när vi har födelsedagsfesten, så jag får ju känna mig ung ännu några dagar till... Men på min riktiga födelsedag så har jag bestämt att jag ska köpa hem jordgubbar och så ska jag förhoppningsvis kunna sitta i solen och äta jordgubbar och öppna min Butterfly-champagne och skåla in mitt passerande av 25-års-strecket :) Och för den som vill säga grattis åt mig på riktiga dagen, ja ni vet var jag bor............


Hmm vilket knepigt inlägg de här blev... Men så kan de vara ibland när man har en hel del på hjärtat, minnen, tankar, funderingar, tårar m.m


Nu ska jag hoppa i duschen, och sen ska vi se om de blir mjukiskläder resten av kvällen eller om man lyckas komma sig iväg nånstans ikväll.. Men verkar dött på den fronten....


Trevlig kväll alla ni som är ut och roar er :)


kram

Av Teee - 19 juni 2011 20:41

I'm not crying over you; I'm crying because of you. I don't miss what used to be; I miss what never will be. I'm not giving up; I'm moving on.


I've had my heart broken so hard that I'm just gonna leave the pieces of my heart instead of hurting myself putting it back together.


Wonders if what you really said about how you would always be there for me was true, because right now, your lying to me.


Sometimes all you need are open arms to hug & hold you, a shoulder to cry on and someone there to tell you it's all gonna be alright!!


If a girl still loves you even after you broke her heart, I guarantee you she's the one.


If i knew missing you was going to be a part of my life, I never would have let you in.


Sometimes one chance is all you get...


I wish I could give you my pain, just for one moment. Not to hurt you but rather so you can finally understand how much you hurt me.


The pain never went away. i just got real good at hiding it.


S(h)(e) Be(lie)ve(d)


I'm confused because everyone tells me to follow my heart but what should I do when my heart is shattered to a million pieces?


You were my something I never wanted to lose, but we don't always get everything we want.


It's easy to change your relationship status on facebook, it's hard to change how your heart feels when you know you still love him with all you have.


You said you loved me. But if you love someone you never stop. So either you still love me...Or you never did at all.


A heart looks like two tears next to each other for a reason...


The tears that I'm crying, is the blood that my heart is bleeding...


I still love you. I don't understand why because your the only one who has ever broken my heart.


Heart for sale: Shattered, bruised, broken. Just rip it out of my chest..and make all this pain go away...


'Loved' isn't a word, there is no past tense to love. If you love someone, deep down you always will. No matter what they put you through.


They say follow your heart but when your heart is in so many pieces..which way are you to follow.?


As I lay in bed at night with all the memories of you flooding into my mind, the silent tears start to fall and I think to myself...I don't deserve this...


People say go to your happy place when you are sad, but what if your happy place is what made you sad?


Even after everything you've done and continue to do, for some stupid reason I still want to be with you......

Av Teee - 19 juni 2011 19:49

MINA TRE FAVORITFÄRGER:

färg 1: Blå
färg 2: Svart
färg 3: Röd/lila

I ÅR HAR DU: 
Lärt känna en ny vän: Japp....
Fått ditt hjärta krossat: Det var milt sagt...............
Träffat någon som förändrat ditt liv: Inte i år, men förra året, men lärt känna i år...
Fått reda på att någon har pratat om dig: Pratat om mig har hänt ofta, pratat skit om mig har hänt alldeles för många gånger, men nu får de va slut på de :)
Kysst en kompis: Japp....

BLANDAT: 
Vill du ändra ditt namn: Lite grann kanske....
Vad gjorde du under din förra födelsedag: Minns faktiskt inte, jobbade säkert, men vet att jag fick 40stora rosor iaf :)
Vilken tid vaknade du idag: Har vaknat flera gånger idag, men gick upp runt 11 på riktigt :)
Vad gjorde du igår runt midnatt: Twistade :P
Någonting som du längtar till: 6,7,8 juli, någon av de dagarna :) och 9e juli så klart :)
Senaste gången du träffade din pappa: 22Maj
En sak du skulle vilja ändra om ditt liv: En sak? Det blir svårt, för det är nästan allt...
Har du någonsin pratat med en person vid namn Jens: Jupp...
Vad gör dig irriterad just nu: Att jag är sällskapssjuk, godissugen, vill ha en jaffa, men är seg....
Långt eller kort: Beror på vad det gäller...
Vad gillar du gällande dig själv: Att jag är 110% ärlig mot de som jag anser mig ha en plats i mitt hjärta.

DIN FÖRSTA:
Operation: En liten en som man knappt kan kalla operation, men plockade bort en cysta för några år sen...
Piercing: Naveln.. Efter att ha tjatat och tjatat på min mamma så ringde hon en dag för snart 9år sen när jag var i skolan och sa att jag skulle piercas då om jag alls skulle ha någon.. :P
Tatuering: Ett tigerhuvud på högra vristen för 7år sen...
Bästa vän: Kathrine...
Sport: Basket, Volleyboll, Gym... Kickboxning kanske var det man kan räkna som riktig sport som jag utövade ordentligt längre tid :)
Husdjur: Var nog en hund tror jag... Första egna efter man flyttat hemifrån var dock en katt...
Vaccination du minns: En hemsk spruta som gjorde ont i grundskolan.. Säkert TBC, TBE vad den nu heter :P
Förälskelse: Förälskelse hade man ju redan i lekis i alla pojkarna typ :) Men första kärleken sägs ju att man bara har en äkta i livet och den vet alla redan om...

Alkohol du drack: Var säkert en öl...

VAD ÄR BÄST MED MOTSATTA KÖNET? 
Läppar eller ögon: Ögon, man ser så väl på dom vad en person menar...
Kramar eller pussar: Både och, men ofta är det skönt att bara få ligga i någons armar och stänga ute omvärlden....
Kortare eller längre: Längre...
Romantisk eller spontan: Oj.. Beror på vilket sätt spontan.. Men spontant romantisk, de finns inget underbarare :)
Tatueringar eller piercingar: Tatueringar...

Av Teee - 3 juni 2011 23:46

-Nej, det är ett put-inlägg i polyuretan!


Produkten är ett par kalsonger med sydd ficka i fronten. I fickan ryms Push-Out-inlägget som är gjort av polyuretan, som tydligen ska ge "ett tilltalande put" i dina byxor. Marknadsföringen sker med ordentliga slogans som:
"Time to get even"
"Tjejerna har Push-up, killarna har Push-Out"
"Alla vet vad brudarna tittar på"


Inlägget är även "försett med ventilationshål för maximal vädring" så ni pojkar behöver inte oroa er för värmeutveckling och klådproblem, som t.ex denna historias man behöver :)



Killen på andra sidan dansgolvet, Shit, vad snygg han är. Perfekt indie-pojk-rufsigt hår, tuff t-tröja, Miami Vice-inspirerad kavaj, otrooligt tighta vita superslimmade jeans och ... och ... va? Jag drog efter andan. Vilket jävla paket!

Vad ser jag egentligen? Den där porrstjärnan med 33-centimeterssnabeln i byxan eller vad är det här? Drömmer jag eller är jag faktiskt i samma rum som en gigantisk bula? Den var oerhörd. Hmm.. Ja... Somliga karlar har lyckan med sig vad gäller utrustningen..

Generad tvingade jag upp jag blicken i ögonhöjd. Vi såg på varann och blickarna möttes. Vi var ganska tidiga på ute, men långsamt fylldes klubben med bandets fans och vänner och ögonkontakten dalade..

Ölkuponger och snygg tårta bjöds det på för, försökte få tankarna på annat. Blicken i ögonhöjd, blicken i ögonhöjd!

Sen började jag lägga märke till något. Hade paketkillen i fråga svamp?

Flatlöss, gonorré eller kondylom?

Något stod i alla fall inte helt rätt till, det var tydligt, för den gigantiska bulan verkade klia.

Killen i de vita brallorna pillade på bulan konstant, han tittade ner, rättade till, greppade hela paketet och flyttade det typ. Väldigt handgripligt och ordentligt dessutom.

Fler spritbiljetter.

Fler tillrättaläggningar av paketkillen. Till slut kunde jag inte stoppa frågan längre:

– Kliar det, eller varför tar du dig på snoppen hela tiden? Hörde jag plötsligt mig själv utbrista. Svaret fick mig först att tveka, sedan skrattade jag nästan så jag vek mig.

– Nej, inte kuken, men den här jävla strumpan!



Där har vi det: Falsk marknadsföring, ÄVEN av killar :)

Presentation


Teee, en tjej som varit med om mycket, rent ut sagt kämpat sig genom livet, som nu kommit till en vändpunkt, både psykiskt och fysiskt. Vad är då bättre än att ventilera sig på bloggen?

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

The guestbook

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards