Alla inlägg under april 2011

Av Teee - 18 april 2011 10:46

Ja de har jag blivit... Hade tänkt börja träna för 2veckor sen, men hamnade på en 10dagars antibiotika-kur pga öroninflammation... När de 10dagarna hade gått så kändes halsen inte riktigt som den skulle, så valde att vänta ut halsvärken... Med resultatet att jag är dundersjuk... Förkyld som jag vet inte vad, rosslig i halsen men tack och lov knappt någon hosta, febern kommer och går, har denna gång valt att inte ta febernedsättande och istället låta febern få vandra ur kroppen själv, går nog snabbast så...


Problemet för mig nu är att jag MÅSTE vara frisk på torsdag morgon, flyget till Sverige går på torsdag kväll och sitter jag med en näsa jag inte kan andas i på flyget så är risken stor att jag inte kommer höra något under hela påskhelgen i Sverige :( Så jag kämpar på med mina c-vitaminer och nässpray och vila under filten... För ovanlighetens skull så valde jag att sjukskriva mig istället för att kämpa på som en idiot om dagarna i skolan/praktiken... Börjar lära mig att man ska lyssna på kroppen istället...


Har haft lite bloggtorka dessutom.. Har inte haft någon lust att starta upp datorn heller så har bidragit till att jag inte skrivit heller...

Men vem vet, beroende på hur länge jag är hemma kanske jag hittar något att skriva om...


Solen skiner åtminstone, 8grader ute så våren närmar sig.. Känns inte kul att behöva sitta inne, när man har en balkong som är i solen, lockar ganska mycket att sätta sig på den istället...


Nej nu ska jag hoppa i något annat än mjukiskläderna innan det är dags att ta sig till läkaren....


Ha en bra dag, och njut av solen alla friska och glada :)

Av Teee - 7 april 2011 22:00

Är något jag inte tolererar, och det vet många utav mina vänner, och så kallade vänner, och de som bara låtsas vara intresserade, och de som bara snokar... Men kontentan är att alla vet, att en lögn mot mig, så kan man lika gärna dra...


Och jag har fått veta att de finns somliga som ljugit för mig senaste tiden, så jag sitter nu och är förbannad, sårad, ledsen, arg.. och jaa.. jag finner inte ord på det egentligen... På ett sätt vill jag bara skratta och säga rakt till era ansikten vilka patetiska människor ni är som inte kan förstå vad ordet ärlighet är...!

För så är det...Så trots att en del utav de som jag fått höra ljuger för mig, betyder något för mig och jag aldrig trodde de skulle ljuga för mig, så sitter jag och överväger om jag helt enkelt ska radera era nummer, ta bort er på facebook, blockera er, och om jag någon gång skulle möta er nånstans, så skulle jag nog faktiskt ignorera er... För JAG vet vad ärlighet är, och jag skäms inte för att vara ärlig, och folk vet att den enda gången jag ljuger är då det gäller överraskningar, för JAG HAR LÄRT MIG DEN HÅRDA VÄGEN HUR DET KÄNNS NÄR FOLK MAN TROR BRYR SIG OM EN SVIKER EN!!!

Så jag skulle aldrig göra så emot någon som jag bryr mig om, eller som jag vill kunna prata med någon gång...! Men alla människor kan inte hitta ärligheten i sitt hjärta... De är helt enkelt falska...

Men nu känner jag att droppen börjar vara nådd, jag måste nog ta och granska vilka som egentligen säger sig vara intresserade av att på något sätt finnas i mitt liv och vilka som bara låtsas....


Finns folk som åtminstone är ärliga, och det är de människorna jag vill ha i min närhet, de som klarar av att säga sanningen och som det är åt mig... Somliga kan tycka att jag är egoistisk, eller barnslig, men vet ni vad? Jag kan med gott samvete säga, jag fyller 25 i sommar, och jag har inte tid att kasta bort mitt liv på folk som ändå bara ljuger för mig...



Jag är värd bättre än så!

Av Teee - 7 april 2011 12:03

När vi tjejer gör oss i ordning för att gå ut, må det bara vara ner till macken för att köpa frallor en söndagmorgon, så ska vi ordna håret. Vi ska sminka oss. Vi ska ha ordentliga kläder. Skulle vi däremot gå ut en kväll och festa då blir vi mer extrema. För vissa tjejer är otroliga. Löshåret ska sättas i, för vem kan fånga en kille med kort hår? Naglarna ska byggas & poleras dagen innan helst, för vilken kille vill ha en tjej med korta naglar som kanske inte ens är målade? Kroppen ska lyftas och kroppsdelar ska flyttas. Push-up strumpbyxor och behå med silikonkuddar och värsta push-up, helst så att tuttarna nuddar vid hakan under kvällens gång.
Pudret ska läggas lager-på-lager tills inte en pormask syns, inte en blemma existerar och de naturliga färgerna i ansiktet utbytts. Oftast ser man en linje från öra till öra och kan då ana hennes naturliga färger.
Färgade linser kan vara bra så att man kan ge förföriska blickar. Det kan man kanske inte med naturliga ögon. För att ytterligare fresta männen bör man ha lösögonfransar med. Blink, blink.
Något tajt plagg för nederdelen för att framhäva den upp-packade röven som vi haft push-up strumpbyxorna till hjälp med och något litet tajt och väldigt urringat till överdelen så att männen kan se det mesta av tuttarna. Så att de vet att vi har sådana med. Shit the same om brösten egentligen inte sitter där eller är så stora som de ser ut.
Falsk marknadsföring.

För när kvällen kommer och man faktiskt lyckats hitta en kille man ska spendera en natt med, åker behån av. Tuttarna faller ner. Sen är de inte alls lika stora som han trodde. I takt med hennes fallande tuttar faller förmodligen hans haka "What the.. var fan e tuttarna nu då?!"
När hon sen plockar av sig strumpbyxorna trillar arslet ner till knäna. För det var ju push-up strumpbyxorna som höll paketet på plats. Killens ögon blir stora "Amen va fan är detta..!?"
Men sak samma, bägge två är formodligen fulla och bryr sig mindre. Han vill ha sex så han skiter förmodligen i vilket. Hon är så nitad att hon inte bryr sig heller.

Så när morgonen kommer vaknar killen bredvid sin COYOTE UGLY, och undrar om han ska tugga av sig armen för att inte väcka henne och därmed slippa konversation eller eventuellt utbyte av telefonnummer.
Bredvid sängen kan han då skymta den falska marknadsföringen jag pratar om, samlat i en och samma hög. Där ligger strumpbyxorna som höll röven uppe. Behån som flyttade och tryckte ihop tuttarna. Där ligger både hår och kanske avbrutna naglar, beroende på hur hårt det hade gått under natten. Och om han skulle förmå sig att titta på tjejen bredvid honom så ser han att hon inte alls ser ut som han trodde från början. Inte alls.

Falsk marknadsföring, helt enkelt.

Vi är förbannat duktiga på det. Och ni killar, antingen faller för det, eller skiter i vilket..





(pssst.. Ska slänga ihop ett om killar också så småningom) :D

Av Teee - 6 april 2011 20:54

en sån där lite knepig dag har det varit... helt slut är man ikväll, men inte trött, bara slut.... men hittade en lista hos Emelie, så stjäl den bara för att ha något att skriva :)


1.Ta fram din mobil.
2. Bläddra igenom din inkorg.
3. Stanna när du räknat till tio och skriv första meningen i sms:et.
4. Gör likadant på varje fråga

1. Vad skulle du säga om din pojkvän var otrogen mot dig?
Jag hade fått ditt meddelande på facebook.

2. Vad säger du alltid till din bästa kompis?
Ja blockera ande Marcus igår... :)

3. Vad är de första du säger när en kompis blir påkörd av en buss?
Men vad är ditt namn o lösen då

4. Vilket sms blev du mest berörd av?
Ligger under täcket redan :)

5. Vad säger din mamma innan du går och lägger dig?
Men, jag har liggat i solen ännu mera idag.

6. Vad skulle du skrika om du vann en miljon kronor?
Behåll pengarna som tack för hjälpen

7. Vad vill du höra mest av allt?
Nu far vi hem

8. Vad skulle du säga om du fick MVG i allt?
Ha du blåst bort? :O

9. Din romantiska replik?
Slurp


10. Vad skulle du säga om du blev bestulen?
Överdriv lite åxå

Av Teee - 4 april 2011 12:45

Jahapp, igår var sista dagen på dieten.. Tyckte förra veckan att det kändes som att allt stod stilla men, hade tydligen tappat 19cm! :) så det har blivit skillnad..
Mätte mig före jag började och har gjort det en gång i veckan och nu har jag mätt mig för sista gången denna diet :)




6 Mars var starten och idag 4 April var slutet, och detta är nu måtten då och nu:


Lår 66cm, idag 61cm = -5cm.

Stuss 113cm, idag 110cm = -3cm.

Midja 88cm, idag 77cm = -11cm.

Bröstkorg 83cm, idag 78cm = -5cm.

Bröst 98cm, idag 99cm = +1cm. :)

Överarm 34cm idag 30cm = -3cm.
Kärlekshandtagen 107cm, idag 91cm = -16cm.


Total förlust i centimeter är alltså 43cm +1cm :)




Sen har jag fått höra mycket att ansiktet ändrats, min ena dubbelhaka är borta och benen har omvandlats till nästan bara muskler, (dock syns de inte men, de syns och känns när jag spänner benen)..
Så mycket har gått åt rätt håll nu :)
Så jag kan vara nöjd..
Nu inväntar jag att antibiotika-kuren ska ta slut så jag kan börja på gymmet nån gång :)




Ha en bra dag allihopa :)

Av Teee - 2 april 2011 12:42

Nu har jag suttit och funderat hit och dit, tittat på det ena och det andra, så nu har jag skickat in lite olika ansökningar, till det ena och andra stället.. Så kan hoppas att jag får ett ja från något av allt det nu blev, så skulle det vara lite glädjande om framtiden :)

Sökte ett riktigt spännande och intressant och SLAPPT arbete, dock bara 4veckor om året, men 4 SPÄNNANDE veckor.. Skulle inte vara helt fel, men är otrooligt många sökanden tyvärr... Men svaret kommer senast 10april, så är inte så lång tid att plågas av väntan på det..

Sökte även en merkonom-utbildning, så får se vad de blir med den, skulle ju inte vara fel att studera vidare någon gång, även om jag egentligen bara vill studera till sexolog, men det är svårt när jag inte kan språket flytande här i landet.. Är så många ord som är så knepiga så det får jag lägga på hyllan.. Har dock funderat på om jag ska söka det utomlands istället och studera där ett tag tills jag är klar sexolog så jag kan börja arbeta och göra någon nytta för folk :)

Men vi ska se.. Ska fortsätta söka lite på nätet och se vad jag hittar mer för spännande.. Är ju aldrig fel att söka för mycket och få nej.. Hellre det än att inte ha sökt något alls och gett det en chans...


Nej nu måste jag ta och äta någon lunch.. Blev sen frukost efter att fröken Hanna och jag försökte oss på sovmorgon.. Men nu har Tom hämtat henne så det är bara jag och Baileys här hemma.. Och Baileys sover så hon får ingen lunch :)


Ha en bra dag allhopa...

Presentation


Teee, en tjej som varit med om mycket, rent ut sagt kämpat sig genom livet, som nu kommit till en vändpunkt, både psykiskt och fysiskt. Vad är då bättre än att ventilera sig på bloggen?

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

The guestbook

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards