Alla inlägg under januari 2013

Av Teee - 28 januari 2013 22:02

Hoppsan...
Nu har det gått sådär länge sen jag bloggade igen... Men provar på ett inlägg idag före sängen kallar...

Har ett bra jobb som jag trivs riktigt bra med, har börjat plugga nu igen så nu studerar jag företagsekonomi, eller merkonom som de så fint heter här i landet :) tisdagkvällar och torsdagkvällar är det undervisning, vilket gör att dagarna blir ganska långa då.. Börjar med gymmet klockan 8 varje morgon, sen iväg och jobba, och så iväg till skolan direkt efter jobbet, så är gaaaanska så slut efter de dagarna.. Men det gör mig gott :)


Konstaterade ikväll hur glad jag blev när jag mätte mig på några ställen, och såg redan resultat, så gav mig en ordentlig sporre att fortsätta :)


9.1 började jag på gymmet, med målet att träna 5dagar i veckan, minst 1h om dagen på gymmet, plus normal daglig motion. Tänkte jag ska försöka blogga åtminstone på mina väg/mät-dagar vilket blir var fjärde vecka, men kanske slänger in ett inlägg emellan också :)

På gymmet har jag en nyckel med träningsprogram, och efter varje träning så kollar jag alltid hur många kilon jag lyft och hur många kalorier jag bränt, tycker det faktiskt är riktigt skoj :) Har dessutom börjat ha mera koll på vad jag äter, så Tom skrattar till och från lite grann när jag står och väger all mat jag lägger på tallriken, men det har å andra sidan hjälpt mig att må bra.. Träningen och maten har börjat få mig att vara piggare, sova bättre, och känna att jag mår bra...

Har till och med fått med hjärtat och träna, eller ja, han har inte börjat ännu, på onsdag är hans första pass, men ska bli så kul att få med honom också, är så glad för han har dragit ner på rökningen ganska mycket redan och det gör mig såååå glad, trodde aldrig det skulle gå om jag ska vara ärlig, men nu gör han mig så glad och lycklig genom en sån enkel sak som att minskat på ciggen... Är stolt över mitt hjärta som lyckats med något han inte trodde skulle gå så enkelt.. Nu är det bara resten av resan kvar för oss båda men den kommer vi klara galant :)


Nu tror jag sängen kallar, men har tänkt att jag ska lägga upp mina mått och vikt var fjärde vecka, så börjar med hur jag såg ut första dagen jag  började träna :)


 

Onsdag 9.1.2013

Mått:

Överarm: 34cm

Bröst: 104cm

Under bröst: 86cm

Midja: 90cm

Handtag: 112cm

Stuss: 117.5cm

Lår: 67.5cm

Vad: 39cm


Vikt: 85,2kg



MÅLVIKT: 60KG 21.12.2013

Presentation


Teee, en tjej som varit med om mycket, rent ut sagt kämpat sig genom livet, som nu kommit till en vändpunkt, både psykiskt och fysiskt. Vad är då bättre än att ventilera sig på bloggen?

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

The guestbook

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards