Direktlänk till inlägg 17 oktober 2013

Du är lite ryggradslös!

Av Teee - 17 oktober 2013 18:13

   

När folk kläcker ur sig "att gå ner i vikt är inte så värst svårt men att omvandla till muskler är svårt så du klarar nog inte av att få synliga muskler för att du har en hel del extra kilon" då får det mig att se rött! Jag har kämpat o kämpat o kämpat under flera år med att gå ner i vikt, och visst, 5kg kunde jag lyckas med relativt snabbt, men gick upp dom lika fort igen! Jag har mått så dåligt så jag hållit masken för min sambo och när han har åkt till jobbet har jag stått o gråtit o slagit nävarna mot dörren, varit ute och sprungit med tårarna längs kinderna, SUTTIT i duschen så länge tårarna runnit, slitit mig i fläsket och mycket mer där till.. 
På KRETA(!) där livets goda fanns, där av alla ställen var jag ute o sprang i sanden och bergen och körde en diet när alla andra levde gott.. Jag gick ner 1, ETT, kilo på 7månader! 
Jag tränade 6dagar i veckan i vintras och gick ner 5kg på 3.5månad, som sen mitt i allt var tillbaka.. 
Jag har pendlat mellan 88kg och 44kg flertalet gånger pga medicinerna och psykiskt dålig hälsa.. Så kom inte här och säg att det är lätt att gå ner i vikt! Nu har jag ändrat min livsstil helt och hållet med fokus på hälsan och att gå ner 30kg och sen bygga en snygg kropp, har en PT som uppmuntrar och sporrar mig och hjälper till, jag behövde någon som verkligen hjälpte mig och glädjs med mig, som håller mitt humör uppe! Sambon och familjen hjälper mig också med humöret och motivationen till kost och träning och jag är så tacksam! Jag är äntligen på väg till ett bra liv! Inte bara bli av med fettet utan ett liv med muskler som dessutom inte kommer få försvinna i första taget! 
SÅ! Bara för att DU, som alltid varit smal, tycker att det är SÅÅÅÅ lätt att gå ner i vikt, då ska jag göra något nu som du aaaaldrig i ditt liv kommer göra, jag ska gå till ett ställe där jag verkligen trivs, där jag ser min förändring från dag till dag, där jag mår bra! Där jag tappat 18kg och mera ska det bli!

Jag ska till gymmet!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teee - 21 januari 2014 21:05


Nästan....   Idag klev du in på mitt jobb... Efter flera år utan rädsla, så fick du idag mitt hjärta att stanna, tårarna brännas, paniken i hjärtat höll på att ta livet av mig, och benen ville springa ut genom bakdörren.. Det var du.... Du som ...

Av Teee - 12 januari 2014 14:36

Hur en frustrerad och förbannad Tina kan vara!   Jag ska börja med att säga, ni som tar åt er, fundera en gång extra innan ni slänger in en kommentar, varför tar ni åt er?? Har ni på något sätt fått mig att känna så som jag ska skriva så kanske e...

Av Teee - 20 augusti 2013 22:03

Funderar jag på om jag skulle varit mera involverad som dotter, syster, styvdotter, låtsassyster, kusin, syster/brors-dotter, barnbarn, vän, om jag hade stannat i Sverige............ I värsta fall hade jag då fått se på ovanifrån molnen i allafall...

Av Teee - 11 maj 2013 13:51


Älskade vackra syster... Idag skulle du fyllt 23... Tänk hur snabbt tiden går.. Du skulle varit äldre än mig nu, jag stannade ju faktiskt vid 22 :) Men tänk igen vad snabbt tiden går.. Du har varit borta länge nu... Alltför länge nu... Vi är så många...

Av Teee - 6 februari 2013 09:10


Började på min träning för exakt 4veckor sedan, har hunnit med 17pass istället för 20 som var målet, meeen nu är det ny månad och inga missar tillåts :)   Blev vägning och mätning imorse och dagens resultat efter 4veckor gjorde mig glad:   On...

Presentation


Teee, en tjej som varit med om mycket, rent ut sagt kämpat sig genom livet, som nu kommit till en vändpunkt, både psykiskt och fysiskt. Vad är då bättre än att ventilera sig på bloggen?

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

The guestbook

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards