Alla inlägg under juli 2011

Av Teee - 24 juli 2011 20:28

Kreta.... jaaaa... har sökt jobb där... I fredags fick jag veta att jag har jobb där i 3månader om jag vill och kan... Problemet med det är att jag har gratis boende första månaden, sen måste jag betala för de andra två... Men jag har en jättefin lägenhet i Jakobstad som jag inte vill säga upp, och speciellt inte för 3månaders arbete... Och min hyresvärd vill inte hyra ut lägenheten i andra hand heller...Och att betala 2lägenhetshyror i 2månader, skulle inte fungera det heller... då har man levt lika fattigt som man gjort som arbetslös, eller gått på minus...


Har funderat på hur jag ska lägga fram samtalet imorgon åt de när de ringer upp igen för att kolla om jag löst allting, för att diskutera lite grann om vi på något sätt kan kompromissa så jag ändå har råd att ha kvar lägenheten här hemma, för då sticker jag till Kreta ett tag :P I annat fall måste jag stanna kvar här, eftersom jag vill verkligen inte säga upp den när det är så kort tids arbete... Skulle jag inte ha gillat lägenheten så mycket som jag gör, så hade jag sagt upp den, men nu trivs jag ju otroligt bra, med bra läge på den m.m


Nu ska jag fundera lite mer på allt som jag ska hinna göra innan de ringer från kreta imorgon, och hoppas att allt löser sig för mig, så jag får dundra iväg på ett skoj äventyr :P


Trevlig kväll alla vänner :)

Av Teee - 12 juli 2011 23:26

Är en fin kommentar, ärlig, och precis som man känner....

Men när man gråter.. Så känner man sig inte vacker... Det är det sista man gör... Men när man kan tänka tillbaka lite grann, och höra de där orden, och tänka "trots att jag gråter så kinderna inte syns genom tårarna, så är det nu jag är vacker.."


Idag..... Jag tänker och orkar inte gå in på det.. Men idag är ett stort steg i mitt liv... Faktiskt....Mycket tårar, mycket känslor, mycket tankar, mycket funderingar.....Mycket rädsla...................................


Idag på dagen bestämde jag mig för att jag skulle sitta hemma, trösta mig själv med en godispåse från makuuni och bara låta alla tårar komma... För idag finns inget stopp på dom, och för en gångs skull tänker jag låta bli att hindra dom... De får rinna hur mycket de vill... För det hjälper mig... Mycket...

Men kvällen blev inte som tänkt.. Hamnade som "modell" för brudklänningar, ska bli intressant att se hur fotona blev, men å andra sidan är jag så kameraskygg så blev inte mycket till smajl på dom.. Men skoj var det, och en underbar känsla att ta på sig dom.. Nu fick jag något att längta efter i framtiden.... Trots att jag är missnöjd med kroppen, så kände jag mig fin... Var bara smink och långt hår som saknades....

Så ikväll fick jag tankarna på annat....


Nu är man hemma, tårarna bränner, men ikväll tar jag faktiskt ett glas vin som blev över från en av flaskorna i lördags.. Idag är jag värd det....


Life goes on, no matter what, and what doesn't kill you makes you stronger.... Snart kommer jag vara starkare än pippi långstrump efter hela min (hittills) livshistoria.. Men jag har något att berätta för barnbarnen, och lära folk vad de ska akta sig för.. Har lärt mig mycket genom livet...


Trevlig kväll allihopa :)


Dagens och kvällens låt.....


Av Teee - 1 juli 2011 21:20

Är jag i Luleå på en snabb-visit.. Men först blir det jobb imorgon, 8.30-16, sen snabbt iväg och hämta en "hyr-bil", hem, kasta sig i duschen, fixa sig samtidigt som man ska hinna göra iordning sig, sen klockan 17 måste jag hoppa i bilen, senast, för att dundra iväg till nykarleby och hålla första lustpartyt på en möhippa för morgondagen.. Direkt när det är klart så dundrar jag vidare till Esse,  och håller nästa möhippe-party.. Sen blir det nog hemgång... Söndagen blir nog helt enkelt en "vila upp sig"-dag, fundera på det sista som ska fixas, fundera på nästa helg m.m Ska se om jag orkar ta mig iväg via nå loppis och införskaffa de där småsakerna som inte blivit fixade ännu, trots att det skulle blivit gjort för länge sen...
Måndag blir skolan hela dagen, eventuellt jobb på kvällen... Tisdag blir skolan, skatteverket, arbetskraftsbyrån, fpa m.m Kvällen kommer spenderas med Tom för att gå igenom allting inför fredag-söndag så vi har allt på klart, trots att vi gjort det många gånger redan, men nu ska ALLT fixas eftersom vi inte har några andra dagar att göra de på... AJ faen, tisdag ska jag till Fredrikas och beställa tårtor också till helgen :P *en påminnelse till mig*

Onsdag morgon 4.29 går tåget till Kemi, sen blir de buss till Haparanda, och buss från Haparanda till Luleå.. 12.35 är jag framme, så då är det inte mer än 1.7km promenad så får jag träffa systrarna mina, och senare papsen och Emelie :)

Blir till o spendera en natt i Luleå, någon gång på torsdag hoppar jag och syrrorna i bilen som jag lånar ett tag därifrån och börjar våran resa hem till Jakobstad igen... Torsdag kväll blir det träff med Tom och ganska lugnt innan sängen kallar... Fredag.... Vakna, äta något, göra sig iordning, brumma iväg till vasa, shoppa, hämta Jonne från flyget, dundra hem, sen tror jag att Jonne och Tom kommer få jobba hemma, och jag tar fröknarna med mig och inhandlar all mat m.m Fredag kväll/natt kommer mamma och Vesa.. Lördag morgon upp tidigt, påbörja allting, hoppas på strålande solsken och bra humör...

Och sen är det dags att fira 60år! Inte illa utav en snigel och en pingvin... :P


Och sen gör jag nog bäst i att inte skriva mer om veckan schema, men nu har jag ju en liten påminnelse åt mig själv om vad som kommer hända och ska göras.. Minnet börjar bli dåligt nu när jag närmar mig strecket med stormsteg ;P


Ikväll har jag faktiskt varit duktig och storstädat... Är ett tag sen sist och kände att det behövdes.. Fick med mig ett par bitar cheesecake från Fredrikas idag, så unnade mig faktiskt en bit efter att ha lyckats så bra med städningen.. Lite sur att jag inte klarade att tvätta fönstren, för de är fortfarande riktigt hemska :(


Nu har jag även fixat allting klart till partyna imorgon, så kan slappna av med det.. Så nu blir det till att köra lite gummibandsträning eftersom Åskar är på besök så har ingen TV att kolla på.. Vågar inte riskera den nu när den har bråkat så mycket som den gjort senaste tiden.. Ska försöööööka hålla ett bra tag till, så jag kan ha möjlighet att köpa en ny innan den här går sönder.. Den har redan sagt upp kontraktet med mig 2gånger på 3månader... Väntar bara på stora smällen ska komma...


Ikväll när jag har städat och pysslat med mera så har jag fastnat för Adele's musik, la upp ett klipp på en bra låt på facebook, så tar och lägger upp en annan låt här... Hon är riktigt duktig, sjunger med känsla, och har bra texter som alla kan relatera till....


Ha en trevlig kväll alla ni som läser :)

(skulle vara intressant att få veta vilka ni är, kommentera så jag får veta vilka ni är, och är ni ingen jag känner, berätta vad som fört er hit :)  *flirt flirt* )



Presentation


Teee, en tjej som varit med om mycket, rent ut sagt kämpat sig genom livet, som nu kommit till en vändpunkt, både psykiskt och fysiskt. Vad är då bättre än att ventilera sig på bloggen?

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

The guestbook

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards