Direktlänk till inlägg 28 juli 2012

HUR KAN MAN GÖRA SÅHÄR???????

Av Teee - 28 juli 2012 15:00

Jag blev så arg nu när jag bad min syster skicka ett mail till mig som hon fått...

Min syster KÄMPAR med en hemsk ångest, som till och från är hemska panikattacker, hon är precis som jag var, man skriver av sig!! Jag har skrivit dagbok och blogg på nätet i över 10år för att få skriva av mig om allting, och att skriva med papper och penna är svårare än datorn, för med mitt tålamod är det lättare att skriva på datorn.. MEN..! Trots att jag skrivit online, så har jag aldrig brytt mig om att andra läser vad jag skriver.. Jag skriver precis vad jag vill, om det handlar om sex, relationer, ilska, sorg, tårar, glädje, familj, vänner, ja allt! För jag skriver det för MIG! Och likaså har min syster gjort.. Hon har skrivit för sig själv, och hon skriver av sig om sin ångest, är öppen om hur hon mår, för IBLAND kan det faktiskt komma någon som har bra tips och råd, en främmande människa som läser som en gång varit i samma sits... Och det är en stor hjälp...


När jag blev misshandlad startade jag en blogg.. En hemlig blogg som min familj inte visste om.. Jag skrev om hur jag blev slagen, hur jag förlät honom, hur jag mådde, och ibland hur jag ville ta livet av mig för att slippa titta in i Linus hemska ögon en gång till under misshandeln.... Hur jag önskade mig själv död för det var ju trots allt mitt fel att jag blev misshandlad.. Ja de var så jag kände.... MEN tack vare kommentarer från främmande människor, somliga som varit i min sits, somliga som tyckte jag var en idiot som stannade och jag fick skylla mig själv om jag dog, somliga som förstod mig, så tog jag mig i kragen, blev en kvinna på egna ben och stack! Jag tog tag i mitt liv och idag är jag lycklig.. Men det jag vill komma fram till.. Jag skrev inte för någon annan.. Jag skrev för att jag ville få ur mina känslor med ord, jag behövde se det svart på vitt, för att förstå vad jag egentligen var i för sits... Och det hjälpte mig att förstå att det inte stod rätt till i förhållandet, att jag inte gjorde saker fel...


Men anledningen till min rubrik.. Jag är så arg så till och med blodet kokar... Jag har fått ett mail som min syster fått som kommentar på sin blogg, där hon öppet skriver om sin ångest... Och jag har fått tillåtelse att publicera det mailet.. Så nu frågar jag er alla, Tycker NI att människan som skrivit detta har RÄTT att skriva detta till någon som är så långt nergången i sin ångest, som ligger på golvet i min lägenhet och får panikattacker och gråter hela nätterna, som vill krocka med vespan för att slippa livet, MEN som har förstått att hennes situation går att göra något åt, att hon behöver hjälp, och som till och med erkänt för SIG SJÄLV och sin familj, att hon behöver hjälp, och nu tar tag i det istället för att leva bakom en mask??


Läs själv och lämna meeeeeeer än gärna en respons på vad ni tycker om denna människa som skrivit detta!


"Det du gör är patetiskt. Du låtsas att allt är skit för uppmärksamhet. Att du skulle lida av sån ångest som du skriver om, det är bara en lögn.
Allt du gör är ett spel för galleriet, du vill bara ha uppmärksamhet så du drar ihop en lögn om att du har hemsk ångest, om att du inte orkar mera.
Det skulle inte förvåna mig om det är du som mår bäst av alla i din omgivning, att du bara låtsas för att du ser hur mycket uppmärksamhet dom som faktiskt mår dåligt får. Du vill ha det så, du vill ha folk som bryr sig och tar hand om dig runt omkring dig så du låtsas bara.
Du är säkert jätte lycklig bakom din jävla dator och du mår nog riktigt bra också.
Du går ju upp och sminkar dig och gör saker så, hur kan du då må så dåligt som du skriver att du gör? Hade du gjort det så hade du inte gjort saker!!
Du är en patetisk människa som tror att hon är något, som kan skriva vad hon vill för att få "tyck synd om mig" mail och kommentarer, men vet du. INGEN tycker synd om dig, INGEN bryr sig om dig!! Du är bara en falsk lögnaktig snorunge som kör ett spel för galleriet för att få uppmärksamhet.
Gör alla en tjänst och sluta. Det är ingen som bryr sig ändå.

xo Sandra "
 
 
 
SÅÅÅÅÅÅÅ!!! vad tycker ni? är det här rätt ord att skriva till någon som försöker ta sig upp till livet igen?
 
 
 
 
Ett par ord till min syster.... Jag har flera gånger kämpat med värre ångest än dig, så jag vet hur du mår, och vi är många runtom som vet hur du mår.. De som gnäller, de som inte vill hjälpa dig, det är folk som aldrig kan förstå hur det är att ha ångest... Det är folk som den som skrev mailet.. De människorna, de tycker jag du ska radera ur ditt liv, för kan de inte se att du försöker, att du tar tag i ditt liv och kämpar istället för att ta den fega vägen ut, eller om de inte kan stå vid din sida genom detta.. Då är de rädda, de är fega, de vågar inte.... Jag har EN vän, som backade undan från min i gymnasiet, när jag hade massa bekymmer... Han är en vän idag igen, men han talade också om för mig "Jag vet inte hur jag kan hjälpa dig, men jag finns kvar, när du mår bra igen, före det vågar jag inte finnas för nära för jag är rädd att inte kunna hjälpa dig på rätt sätt"... Han talade om att han var rädd, han ville hjälpa, men kunde inte, men han fanns alltid kvar ändå... Det gäller att öppna ögonen och se dom rätta människorna för dig älskade syster...
<3
 
 
Ingen bild

mary

28 juli 2012 15:25

Jag tkr hon e helt fucked up! Sådär skriver man absolut int ti nån.. Hoppas din syster börjar må bättre snart :)

 
Ingen bild

Anne-Lie

28 juli 2012 15:43

Haha, tycker den som skrev det var mest patetisk eller rent ut sagt pinsam! Då vet man ju i vilken värld denna människa lever! Tom,ödslig, brist på vänner inget eget liv helt enkelt... Måste alltså sitta och söka efter saker på nätet för att kunna hitta saker att kommentera, för att förhoppningsvis reta någon människa.. Tycker ni ska skaka av er det ,som mjäll från en axel:) för den här personen är inte värd mer uppmärksamhet än gammal hud:)

 
Sandra

Sandra

28 juli 2012 15:49

Nej men hjälp... Hur kan någon täckas skriva något sånt, helt sjukt!

http://sandra-emilia.blogspot.fi

 
Ingen bild

Linda Berg

28 juli 2012 16:20

Usch vad jag avskyr människor som jämför problem. Det spelar ingen roll vad som är orsaken till att din älskade syster mår dåligt. Hon mår dåligt! Ingen människa med lite vett innanför pannbenet skulle aldrig öppna munnen och yttra sig på detta sätt. Förstår inte att hon vågar? Vad är det som säger att hennes kommentar inte är det som får allt att rinna över? Hemska människa! Hälsa din syster och krama henne så ofta du kan. Det finns visst folk som bryr sig! <3

 
Ingen bild

-

28 juli 2012 17:50

Jag tycker att det där mailet är hemskt. Det finns så många människor som säger saker utan någon som helst eftertanke, utan reklektion över vad deras ord kan åstadkomma.

Men ännu mer reagerade jag faktiskt över din text till din syster. Jag reagerade inte starkare på det för att det var värre utan för att det kommer ifrån någon som ska stå henne nära. Om du inte förstår vad det är jag syftar på så är det meningen "Jag har flera gånger kämpat med värre ångest än dig, så jag vet hur du mår, och vi är många runtom som vet hur du mår". Hur kan du döma hennes ångest i förhållande till din egen? Tror du att hon mår bättre av att du förringar hennes känslor, talar om för henne att oavsett hur dåligt hon mår så är det ändå inte lika farligt som du hade det? Jag tror inte att hon blir stärkt av att höra att det finns andra människor som har det värre än hon. Och att andra människor, som är friska och glada och mår bra, skulle förstå exakt hur hon känner sig, det tror jag inte.

Teee

28 juli 2012 18:38

Såna här kommentarer har jag svårt för, folk som inte vågar säga vem man är, när man till och med har tillräckligt med stake för att skriva en kommentar.. Men var och en med sitt.. Som svar på din kommentar..
Anledningen att jag skriver att min ångest var värre än hennes är för att den var det, men jag tog mig upp, vilket ger min syster en styrka att också kämpa sig uppåt.. Och att vi är många som vet hur hon mår menar jag att vi är många som insett att hon också har ångestproblem och vi vet hur hon mår och vi ställer alltid upp på henne.. Det är TUR att det inte är DU som är min syster, för min syster vet precis hur jag menar med vad jag skriver... Syskonkärlek that is... Min syster mår jättedåligt, jag förringar absolut INGENTING med henne och hennes känslor, jag är nog den ENDA som hon känner, som vet exakt hur hon kände när hon körde vespa i bergen och ville krocka, för hon vet att jag också tänkt/gjort dumma saker, och det gör henne som sagt starkare och ger henne en viljestyrka att fortsätta, för det gjorde hennes storasyster också och det är hennes storasyster som älskar henne så otroligt mycket att hon tar henne iväg från allt för att försöka få henne att hitta sig själv och må bra!
Nej att höra att andra har det värre det gör henne inte starkare, för det är lika illa som att höra att någon tror att hon ljuger, men att HÖRA OCH VETA att folk haft det värre och trots det kommit uppåt, DET gör henne starkare!
Skrev jag någonstans att friska och glada människor förstår hur hon mår? Nope de gjorde jag inte! För en människa som aldrig varit så långt nere kan aldrig sätta sig in i hur känslan är att inte vilja vakna upp imorgon, att säga god natt till livet!

 
Ingen bild

Ingrid

28 juli 2012 21:46

Jag kan inte ens kommentera det mailet hon fått... Kan inte läsa en gång till... Du känner mig och det gör din syster också... Min ilska är fruktansvärd just nu och jag önskar att jag hade din syster här och kunde hålla om henne.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teee - 21 januari 2014 21:05


Nästan....   Idag klev du in på mitt jobb... Efter flera år utan rädsla, så fick du idag mitt hjärta att stanna, tårarna brännas, paniken i hjärtat höll på att ta livet av mig, och benen ville springa ut genom bakdörren.. Det var du.... Du som ...

Av Teee - 12 januari 2014 14:36

Hur en frustrerad och förbannad Tina kan vara!   Jag ska börja med att säga, ni som tar åt er, fundera en gång extra innan ni slänger in en kommentar, varför tar ni åt er?? Har ni på något sätt fått mig att känna så som jag ska skriva så kanske e...

Av Teee - 17 oktober 2013 18:13

    När folk kläcker ur sig "att gå ner i vikt är inte så värst svårt men att omvandla till muskler är svårt så du klarar nog inte av att få synliga muskler för att du har en hel del extra kilon" då får det mig att se rött! Jag har kämpat o kämpa...

Av Teee - 20 augusti 2013 22:03

Funderar jag på om jag skulle varit mera involverad som dotter, syster, styvdotter, låtsassyster, kusin, syster/brors-dotter, barnbarn, vän, om jag hade stannat i Sverige............ I värsta fall hade jag då fått se på ovanifrån molnen i allafall...

Av Teee - 11 maj 2013 13:51


Älskade vackra syster... Idag skulle du fyllt 23... Tänk hur snabbt tiden går.. Du skulle varit äldre än mig nu, jag stannade ju faktiskt vid 22 :) Men tänk igen vad snabbt tiden går.. Du har varit borta länge nu... Alltför länge nu... Vi är så många...

Presentation


Teee, en tjej som varit med om mycket, rent ut sagt kämpat sig genom livet, som nu kommit till en vändpunkt, både psykiskt och fysiskt. Vad är då bättre än att ventilera sig på bloggen?

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

The guestbook

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards