Alla inlägg under september 2012

Av Teee - 17 september 2012 20:29

Här är det mycket som hänt sen sist... Jobbet rullar på, vädret har börjat bli till höst med regn och åska, lite grann iaf, kyliga kvällar så för tillfället sitter jag ute på balkongen iklädd fleecebyxor, strumpor och tjocktröja :) Tiden här nere börjar rinna ut och jag sitter och planerar hemresan.. Det blir ett stopp i Jakobstad för att packa om väskan, för att sen ta bilen upp till Luleå ett par dagar och träffa min älskade lillasyster som jag inte sett på hundra år.. Och har vi tur så blir det även ett par dagar, eller åtminstone en natt, i Vagnhärad också..Allt beror på vad Tom's chef säger imorgon, efter det bokar vi resan :)

På tal om Tom så är han iväg och jobbar ikväll, hoppas på att han kommer hem ganska snart iaf, är så tråkigt här om kvällarna, meeeen han är iväg och tjänar pengar så det får jag vara glad över :)


Har även hunnit med att bli förlovad här nere.. Det var det SISTA jag trodde jag skulle bli här på Kreta, så han överraskade mig ordentligt med en otroligt vacker ring i vit guld med 5diamanter som han själv designat.. Känns speciellt att ha en ring som han fixat ihop, och ännu mera speciellt att ha en ring som betyder så otroligt mycket från honom, och från mig såklart :) Dagen det skedde så hade han planerat in att vi skulle åka iväg.. Vi började med en frukost på ett ställe en bit ifrån oss, efter det packade vi lite saker i bilen och åkte till Bali.. Där gick vi runt lite grann och stannade sen för en fika och tittade ut på de otroligt stora vågorna.. Riktigt skönt att sitta precis vid vattnet och bara njuta.. Sen fortsatte vi in till Heraklion där vi gick på stan några timmar.. Vandrade runt och funderade till och från hur vi skulle hitta tillbaka till bilen, men de gick bra.. Sen var det dags att hitta en restaurang.. Tom tjatade på om att han ville hitta en nere vid vattnet, och jag tyckte vi kunde ta vilken som, eftersom de var svårt att hitta en.. Men hittade till slut en som vi satte oss vid.. När vi suttit där en stund så plockade han fram en smyckesask, ganska stor faktiskt, och jag säger glatt "vad har du köpt till mig nu?".. Då pratar han lite grann, och ser sådär smånervög och gullig ut som bara han kan, och så frågar han mitt i allt, samtidigt som han öppnar asken, om jag vill förlova mig med honom... Hmm.... Jag blev stum en stund.. För jag hade ju väntat mig typ halsband, armband, örhängen, något sånt där enkelt.. Men i asken fanns ju 2st otroligt vackra ringar och en fråga.. Och som sagt, de gjorde mig stum.. Tårarna kom lite grann i ögonen och jag minns faktiskt inte riktigt vad jag sa då.. Det är nog första gången jag inte minns vad som sagts.. Men jag vet iaf att jag sen sa att det är klart jag vill.. Så fick jag ta bort mina andra ringar och så fick han sätta dit den ring som nu aldrig kommer lämna mitt finger... Och även jag fick nöjet att sätta en vacker ring på Tom's hand och även den får sitta kvar där nu... <3


Händer även massa andra saker och planeringar och så, men de får jag skriva om i ett annat inlägg en annan gång.. Tills dess får ni vara nyfikna, men de är bra saker iaf, som gör mig smånervös till och från, men allt blir nog bra :) Och så länge de gör en glad så är ju allt bra :) Och har jag tur så börjar jag gå ner i vikt lättare nu också, de ska börjas på efter helgen, och kämpas ännu hårdare :)


bye bye allihopa :)

Presentation


Teee, en tjej som varit med om mycket, rent ut sagt kämpat sig genom livet, som nu kommit till en vändpunkt, både psykiskt och fysiskt. Vad är då bättre än att ventilera sig på bloggen?

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

The guestbook

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards