Direktlänk till inlägg 27 december 2011

Börjar lessna....

Av Teee - 27 december 2011 14:47

Förra veckan tog vi en tripp till akuten 2ggr med älsklingen som har ryggproblem och inget hjälpte.. Mer och mer mediciner testades och inget fungerade... Men nu verkar det bättre iaf, inte bra, men bättre, och det är en början.. Inväntar magnetröntgen så får se då om den visar något... Ibland finns funderingen om det är hans MS som spökar, eller om det "bara" är ryggproblem, antingen av ansträngning eller lathet :) Kan ju hoppas det är det och inget annat, men vi båda vet och är väl införstådda med att vad som helst kan hända med hans MS, men håller tummarna...

Denna dag började inte som tänkt, då det var min tur att göra ett besök på akuten istället.. Vaknade, hade hjärtklappning som jag haft nu 3dagar, men brydde mig inte mera om det, eftersom jag blivit van.. Men eftersom jag har tänkt att lägga om kosten ganska ordentligt nu för att gå ner i vikt efter läkarbesöket i fredags, och eftersom blodtrycket inte vill sjunka och inte heller pulsen, så måste jag först göra en fullständig hälsoundersökning innan jag påbörjar något.. Så jag ringde då på morgonen till telefonbokningen och hon ställde massa frågor om hur det har varit sen jag gick upp i vikt, hur jag mår nu, hur jag känner eftersom blodtrycket inte är helt normalt, om pulsen är stressad, om jag har tungt att andas, om hjärtklappning, om släktsjukdomar, om kosten, om träning, och mycket mera.. Så jag nämnde då att jag har hjärtklappning som går upp och ner, och har varit mycket nu senaste 3dagarna, men även under en längre tid... Och jag berättade om blodtrycket och pulsen i fredags och i lördags då jag mätte och hon sa då att hon satte mig på en akuttid så jag fick komma in på en gång och ta ett ekg så länge jag hade hjärtklappning, för det slår ju aldrig fel annars att när man har en tid bokad så mår man perfekt... Så istället för att sätta mig ner med familjen vid frukosten så hälsade jag på akuten... EKG var ok, men inte bra, hjärtat slog snabbare än det skulle och pulsen och blodtrycket ville inte sjunka heller... Så imorgon bitti ringer jag till en annan läkare, och bokar in en fullständig kontroll innan jag får påbörja något sätt att gå ner i vikt... Men ner ska jag och man fick ännu mera press på sig än bara sig själv när läkaren sa att jag måste ner nu...Läkaren ringde dessutom upp för 1h sen ungefär, och frågade om jag arbetar, för han skulle vilja skriva sjukledigt till mig tills jag har gjort alla undersökningarna, men jobbar de gör jag ju inte.. På heltid iaf :) så jag får ta dagarna som det känns i kroppen, men han bad mig ta det lugnt iaf... Var snällt att han ringde upp men trist att höra sådär...


Tack och lov har jag en älskling som häromdagen sa de bästa orden han har sagt sen jag kom från kreta, typ ;)

Han sa rakt ut att han kommer hjälpa mig att se till att VI kommer oss ut på promenaderna varje dag.. Och det värmde så otroligt i hjärtat att höra det... För jag har rent ut sagt tjatat förut om att vi ska ut och gå, men han är envis, eller om det är lathet :) så vi har inte kommit oss ut och iväg.. Jag gick mycket promenader under de 9månader vi var separerade, och det var ju så skönt... Vissa blev på 1h, vissa blev på 3h, men det var skönt... Så nu ska gubben och jag äntligen börja ut och gå tillsammans... Började för några dagar sedan och vi båda verkar tycka det är skönt, men idag kom vi oss inte iväg pga läkarbesöket och sen hade han fysio, eller massage rättare sagt, och sen for Hanna till sin farfar och Tom blev inringd för att jobba resten av den här veckan dagtid... Var ju tur då att han var ledig nätterna den här veckan, och extra tur då att Hanna har fullt schema först med farfar och sen med farmor, eftersom jag troligtvis också ska iväg och jobba något under veckan... Men jag har varit ut på min promenad för antar att Tom inte orkar när han nu kommer hem... Lite synd att han jobbar nu när man sett framemot att få ha honom hemma eftersom han jobbar över nyår och allt, men han lovade mig att vi gör något mysigt nästa vecka, och jag får väl se de positivt, kommer mera plus på kontot ;)


En annan fundering... Tänk om folk runt i världen kunde bry sig om sitt liv istället för att fundera på andras liv och tänka på de.. Kanske de kunde växa upp någon gång och använda huvudet mera... Men är man inte tillfreds med sitt så lägger man sig i andras... Och i Jakobstad går snacket snabbare än man tror som i alla mindre städer...


Trevlig kväll allihopa :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teee - 21 januari 2014 21:05


Nästan....   Idag klev du in på mitt jobb... Efter flera år utan rädsla, så fick du idag mitt hjärta att stanna, tårarna brännas, paniken i hjärtat höll på att ta livet av mig, och benen ville springa ut genom bakdörren.. Det var du.... Du som ...

Av Teee - 12 januari 2014 14:36

Hur en frustrerad och förbannad Tina kan vara!   Jag ska börja med att säga, ni som tar åt er, fundera en gång extra innan ni slänger in en kommentar, varför tar ni åt er?? Har ni på något sätt fått mig att känna så som jag ska skriva så kanske e...

Av Teee - 17 oktober 2013 18:13

    När folk kläcker ur sig "att gå ner i vikt är inte så värst svårt men att omvandla till muskler är svårt så du klarar nog inte av att få synliga muskler för att du har en hel del extra kilon" då får det mig att se rött! Jag har kämpat o kämpa...

Av Teee - 20 augusti 2013 22:03

Funderar jag på om jag skulle varit mera involverad som dotter, syster, styvdotter, låtsassyster, kusin, syster/brors-dotter, barnbarn, vän, om jag hade stannat i Sverige............ I värsta fall hade jag då fått se på ovanifrån molnen i allafall...

Av Teee - 11 maj 2013 13:51


Älskade vackra syster... Idag skulle du fyllt 23... Tänk hur snabbt tiden går.. Du skulle varit äldre än mig nu, jag stannade ju faktiskt vid 22 :) Men tänk igen vad snabbt tiden går.. Du har varit borta länge nu... Alltför länge nu... Vi är så många...

Presentation


Teee, en tjej som varit med om mycket, rent ut sagt kämpat sig genom livet, som nu kommit till en vändpunkt, både psykiskt och fysiskt. Vad är då bättre än att ventilera sig på bloggen?

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

The guestbook

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards