Direktlänk till inlägg 8 december 2011

Drömmar....

Av Teee - 8 december 2011 22:08

Har senaste veckorna sovit otroligt dåligt, en hel natt har jag lyckats med på 3, nästan 4veckor.. Jag kan vara hur trött som helst, somna direkt när jag lägger huvudet på kudden, men så vaknar jag någon timme senare, klarvaken.. Funderar många gånger då om man ska gå upp och göra någon nytta istället.. Men nääe... Man ligger envist kvar i sängen, stänger ögonen och försöker drömma sig bort... Ibland lyckas det, oftast inte.. Och lyckas jag, ja då vaknar jag efter någon timme igen... Har provat olika saker, fick tipset en gång att äta ett ägg innan jag gick och lade mig, det hjälper inte.. Har provat med varm choklad, eftersom jag inte dricker bara mjölk, funkar inte heller.. Provat med thé, hjälper inte heller.. Provat med avslappningsövningar, funkar inte.. Provat med andningsövningar som ska lugna kroppen och göra en trött, funkar inte... Jag kommer snart bli galen... Och som om inte sömnen vore nog.. Jag drömmer helt sjuka drömmar.. Och en del är har blivit sanna, därför blir jag ibland rädd när jag vaknat upp mitt i en dröm, tänk om den drömmen jag just hade blir sanning... Har drömt om graviditeter, otrohet, familj, jul, julklappsshopping, ekonomi, vänner, jobb, viktnedgång, svar på testet jag tog förra veckan, viktuppgång, kärlek, förlovningar, bröllop, inredning, hålla tal på ett stort evenemang, konfrontationer... Ja säg vad jag inte drömt om... Och en del av de jag drömt om, de återkommer oftare och oftare, och man funderar då på om de är sanna... Efter en av drömmarna jag hade, så vaknade jag och tänkte "näääee så kan det inte vara..."... Jo tjena, på kvällen fick jag höra samma ord som jag hade fått höra i drömmen.. Det var obehagligt... Även om det inte var något farligt, men obehagligt ändå att man just drömt det.. Och den drömmen hade jag då haft 2-3ggr innan jag till slut lyckades drömma hela drömmen till slut, och dagen efter det fick jag då veta att det jag drömt stämde...


Men.. Drömmarna är både glädjande och sorgsna.. En del vaknar jag av med en klump i bröstet och lite rädsla, en del vaknar jag med ett leende på läpparna, och en del bryr jag mig inte mycket om när man vaknar.. Men det konstiga är också, att sen sömnen började bråka, så drömmer jag saker varje natt, som jag minns när jag vaknar... Och det har jag aldrig gjort förut...


Nu funderar många på om jag är stressad, utbränd, eller säkert något annat.. Men nej... Jag var stressad, otroligt stressad och irriterad över allting som hade med flytten att göra.. Jag kände att jag inte orkade med att packa och städa min lägenhet, packa och städa huset, för att sen packa upp allting och komma iordning.. Och visst, jag har mycket jag vill byta ut, men det får man ta den dagen då kontot går på plus när räkningarna är betalda... Men just under flyttandet, då var det flera gånger när jag packat en låda, som tårarna föll.. Orken, lusten, motivationen fanns inte.. Och då var jag ändå glad över flytten för jag skulle ju få bo med han som för snart 4år sedan fångade mitt hjärta... Men själva flytten, den var för mycket för mig... Och när vi nu har fått iordning, och jag kan slappna av.. Då trodde jag att sömnen skulle komma av sig själv, när kroppen inte längre är stressad... Men nej då.. Den lyser med sin frånvaro för fullt..


Men... Vem vet, efter lördagens coctail-party kanske man får en ordentlig natts sömn :)

Nu ska jag ta och göra mig en kopp thé och kika färdigt på filmen som snurrar på tv:n ikväll..


Hoppas ni alla har en trevlig kväll :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teee - 21 januari 2014 21:05


Nästan....   Idag klev du in på mitt jobb... Efter flera år utan rädsla, så fick du idag mitt hjärta att stanna, tårarna brännas, paniken i hjärtat höll på att ta livet av mig, och benen ville springa ut genom bakdörren.. Det var du.... Du som ...

Av Teee - 12 januari 2014 14:36

Hur en frustrerad och förbannad Tina kan vara!   Jag ska börja med att säga, ni som tar åt er, fundera en gång extra innan ni slänger in en kommentar, varför tar ni åt er?? Har ni på något sätt fått mig att känna så som jag ska skriva så kanske e...

Av Teee - 17 oktober 2013 18:13

    När folk kläcker ur sig "att gå ner i vikt är inte så värst svårt men att omvandla till muskler är svårt så du klarar nog inte av att få synliga muskler för att du har en hel del extra kilon" då får det mig att se rött! Jag har kämpat o kämpa...

Av Teee - 20 augusti 2013 22:03

Funderar jag på om jag skulle varit mera involverad som dotter, syster, styvdotter, låtsassyster, kusin, syster/brors-dotter, barnbarn, vän, om jag hade stannat i Sverige............ I värsta fall hade jag då fått se på ovanifrån molnen i allafall...

Av Teee - 11 maj 2013 13:51


Älskade vackra syster... Idag skulle du fyllt 23... Tänk hur snabbt tiden går.. Du skulle varit äldre än mig nu, jag stannade ju faktiskt vid 22 :) Men tänk igen vad snabbt tiden går.. Du har varit borta länge nu... Alltför länge nu... Vi är så många...

Presentation


Teee, en tjej som varit med om mycket, rent ut sagt kämpat sig genom livet, som nu kommit till en vändpunkt, både psykiskt och fysiskt. Vad är då bättre än att ventilera sig på bloggen?

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

The guestbook

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards