Direktlänk till inlägg 27 oktober 2011

Till dig <3

Av Teee - 27 oktober 2011 20:07

Äntligen!!! Måste jag säga sötnos.... Nu får jag skriva ut att jag är glad, jag kan göra hjärtan, glädjetecken och allt vad jag kan göra...

Sen du åkte från mig på Kreta, den 11.9 i år, så har det varit svårt ibland att vara tyst om vårat förhållande... Det har varit en otroligt svår månad ibland, eller rättare sagt 6 svåra veckor... Men vi valde att göra en sån sak att vara tysta om det, för att göra folk nyfikna, och även för att vi båda skulle få prata och diskutera om vad vi vill med framtiden och så.. Och det var kul, och bra, men svårt... Det var flera gånger den senaste månaden som jag kände att jag bara ville skrika ut åt världen att jag var kär i dig, att du var min, och jag var din, ville att alla skulle veta det.. Men på samma gång var det en lite spännande sak att hålla tyst om det, bara fokusera på varandra utan några andra människors funderingar och tankar...

Men det bästa av allt, sen du åkte från mig, var de kvällar då vi tog oss tillbaka till våran första månad tillsammans... Vi gjorde det genom att starta skype om kvällarna/nätterna för att sova med varandra.. På samma sätt som vi gjorde Januari 2008.. Det är vår grej det, att få sova med varandra, långt ifrån varandra men ändå så nära.. Det var så glädjande att få somna med dina ögon på andra sidan skärmen... Och jag visste att du var min....

Jag måste säga, i vintras, och sedan dess, har jag intalat mig att det inte kommer vi bli igen, för vi har våran historik, som varit bra, som varit dålig, som stärkte oss, som sänkte oss... Och jag visste att det fick räcka, för jag har haft svårt att komma vidare efter allt som hände oss... Och visste att jag troligtvis skulle ha svårt att ha ett förhållande med dig igen, därför stängde jag av mina känslor för dig, och bad dig aldrig att ta mig tillbaka...

Men när vi på Kreta kom varandra närmare, och faktiskt tog tag i vad vi pysslade på med under den veckan, så konstaterades det att våra känslor fanns ju faktiskt kvar...Jag tror nog att vi alltid älskat varandra lite grann...

Och när du sa till mig att du ville att jag skulle vara din igen, ta dig tillbaka, så på ett sätt tvekade jag, pga historiken, men på samma gång så sa hjärtat att jag skulle följa det, och inte huvudet denna gång.. Och det valde jag att göra, men med orden "du får visa vad du känner om det ska funka"...

Jag var kanske lite hård emot dig, men vi båda har lite önskemål om hur vi båda ska bättra på oss, för att få det här att fungera, och mina önskemål var att bättra på tillit och faktiskt som sagt visa vad du känner, och jag vet lite vad du ville att jag skulle bättra på, och det måste du iaf erkänna att jag har gjort, ganska drastiskt :)

Våran historik är ju inte den bästa, men vi vet istället att framtiden kan bli desto bättre..

 

Samma vecka som jag skulle resa hem från Kreta, så pratade vi med mamma och hennes sambo på Skype, och jag skrev åt dig och frågade om vi skulle berätta om oss, och jag fick ett stort JAAA tillbaka... Jag berättade om oss, och vad som skulle hända när jag skulle komma hem och så.. Och de blev glada... När jag hade berättat, så fick du mig stum.. Och det vet du också att man inte kan lyckas med så lätt... Men du fick mig helt tyst, förvånad, tappade hakan, grät glädjetårar, och det vet du inte om förrän nu då du läser :) Men det är sanningen.. För du började prata om närmsta framtiden, om vad vi har för planer och funderingar över vintern, nästa sommar, MEN så kom DINA framtidstankar, som vi inte ens pratat om själva under de här veckorna vi dolt förhållandet... Och dina framtidsplaner, det är dom som fick mig att gråta glädjetårar.. Som fick mig jätteglad... För det var så skönt att höra dig säga det, jag fick veta vad du känner och vad du vill, och jag kände verkligen att det här var äkta, det var inte det vi förr haft, det var ärligt och sant.. För allt vad du sa till min mamma och sambon, det är inget man bara slänger ur sig sådär, om man inte har funderat på det själv... Så jag satt där tyst, log, grät glädjetårar och njöt... Njöt av att jag hade dig igen... Att jag fick höra vad du ville, och kände, och jag mådde så bra...

 

Jag vet vad jag vill med framtiden, jag har "färdiglekt", trots att jag som sagt aldrig lekt.. Men jag vill börja tänka på min framtid, börja få ordning på mitt liv, och inte bara hänga med... Vill ha en trygghet, och ett liv... Och mycket mera... Men det har vi diskuterat lite grann, och vi båda vill ju samma, så det känns nu, eftersom det här faktiskt är tredje gången gillt för oss, som att jag faktiskt hade rätt den där kvällen på Netti för snart 4år sedan, då jag träffade dig för första gången, och jag sa "Nu har jag träffat han som jag vill gå hand i hand med genom livets upp och nergångar"....


Med tanke på vilket sätt vi har stärkt oss som par, sedan du åkte från Kreta, så är jag säker på att våran framtid kommer se ljus ut...

Vi passar som hand i handsken, och gammal kärlek rostar aldrig, det är två citat som våra bekanta nyligen använt om oss, och de stämmer nog ganska bra... Och folk runtom oss har sagt från start att vi passar varandra, men vi båda har nog inte sett det förrän nu... Men de har nog rätt... Eller nej, de HAR rätt :)

Jag är så glad att jag har träffat dig, och jag är så glad att vi kör på tredje gången gillt, och denna gång, kan inget förstöra, och vi ska få den framtid och det liv vi båda önskar, tillsammans :)



Jag är kär i dig Tom <3

 
 
Anna

Anna

15 november 2011 22:57

Jag är så otroligt glad för er skull :)
Jag känner inte dig personligen, jag känner Tom lite..
Jag vet inte om er tidigare historia men jag är säker på att vad ni än har gått igenom tidigare så har ni bara kärlek, harmoni och lycka att vänta framöver... ni har hittat tillbaka till varandra och det kan bara betyda att ni är gjorda för varandra :)
Jag är som sagt otroligt glad för er skull :)
Kram

http://shortylegsbeauty.blogspot.com

Teee

17 november 2011 22:57

Tack för ditt svar, vad glad jag blev :)
Ja som du säger, vad vi än varit med om så kan de ju faktiskt bara bli bättre :) Och att vi är gjorde för varann, de är många som sagt det förr, men nu när det blev såhär så tänker man det själv också :)
Kram och tack igen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teee - 21 januari 2014 21:05


Nästan....   Idag klev du in på mitt jobb... Efter flera år utan rädsla, så fick du idag mitt hjärta att stanna, tårarna brännas, paniken i hjärtat höll på att ta livet av mig, och benen ville springa ut genom bakdörren.. Det var du.... Du som ...

Av Teee - 12 januari 2014 14:36

Hur en frustrerad och förbannad Tina kan vara!   Jag ska börja med att säga, ni som tar åt er, fundera en gång extra innan ni slänger in en kommentar, varför tar ni åt er?? Har ni på något sätt fått mig att känna så som jag ska skriva så kanske e...

Av Teee - 17 oktober 2013 18:13

    När folk kläcker ur sig "att gå ner i vikt är inte så värst svårt men att omvandla till muskler är svårt så du klarar nog inte av att få synliga muskler för att du har en hel del extra kilon" då får det mig att se rött! Jag har kämpat o kämpa...

Av Teee - 20 augusti 2013 22:03

Funderar jag på om jag skulle varit mera involverad som dotter, syster, styvdotter, låtsassyster, kusin, syster/brors-dotter, barnbarn, vän, om jag hade stannat i Sverige............ I värsta fall hade jag då fått se på ovanifrån molnen i allafall...

Av Teee - 11 maj 2013 13:51


Älskade vackra syster... Idag skulle du fyllt 23... Tänk hur snabbt tiden går.. Du skulle varit äldre än mig nu, jag stannade ju faktiskt vid 22 :) Men tänk igen vad snabbt tiden går.. Du har varit borta länge nu... Alltför länge nu... Vi är så många...

Presentation


Teee, en tjej som varit med om mycket, rent ut sagt kämpat sig genom livet, som nu kommit till en vändpunkt, både psykiskt och fysiskt. Vad är då bättre än att ventilera sig på bloggen?

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

The guestbook

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards