Alla inlägg den 8 oktober 2011

Av Teee - 8 oktober 2011 17:53

När man ibland känner att man är lite nere, eller bara allmänt trött.. Så kan ett skype-samtal göra en så lycklig... Inte bara det att man får sitta och titta in i ögonen på en person som man hyser otroligt starka känslor för, man får se leendet, man får se glädjen i ögonen, får se hur personen i fråga lyser upp så fort bilden komma igång på skype... Det gör mig glad, tänk att jag kan glädja någon så :)


Häromdagen var jag riktigt trött, och mitt i allt säger personen på andra sidan skärmen: "Nu kan jag inte hålla mig längre, jag måste visa en sak" och så hämtar den personen en t-shirt som den har beställt åt mig... Nu tänker ni som läser "och, vadå? vad är en t-shirt för speciellt?".. Men för mig var den speciell, för det stod nämligen en sak på den som gjorde mig glad.. Worlds Greatest... Och så ett smeknamn som denna person har hittat på till mig, och jag blev så glad... Det är en liten gest, en liten sak, men ibland är små saker de bästa sakerna... Jag skrattade för mig själv idag när jag gick från jobbet och tänkte "Jag längtar tills jag är hemma och kan hoppa i mjukisbyxorna, raggsockorna och den där t-shirten, och få träffa denna personen och lägga sig framför en film och bara slappna av tillsammans..." Till och med på Kreta, på väg hem i full storm, så tänkte jag på en t-shirt som jag sett en gång, i webcam :)


Men snart så är jag hemma, 13dagar kvar rättare sagt så sitter jag i Jakobstad, får se vilken dag jag får träffa denna person som gör mig glad bara.. Men tror jag kommer ha o göra när jag kommer hem, mycket pappersfix, mycket spring till olika ställen, mycket letande efter varma kläder i lådorna i förrådet, mycket vila, och så ska jag hinna med en lunch-date, och sen eventuellt något vindrickas på kvällen, om jag orkar, blir ju trots allt närmare 15h på resande fot så...

Tiden här nere har gått otroligt fort, trivs som fisken i vattnet och kommer troligtvis tillbaka hit hela nästa säsong, ska bli spännande...


Och så får vi se vad som händer i vinter.. Har en del o tänka på, bestämma sig för om man ska iväg och jobba då, men måste se hur allt yttrar sig med "han där hemma" också, vad det blir av det hela :)


Nej nu ska jag ta och krypa ner under en filt på uteplatsen, läsa en bok och lyssna på regnet och åskan som dundrar på här nu i fortfarande 27gradig värme :)


Här kommer förresten en låt som jag fick av en vän igår, som jag fastnade för direkt:


Presentation


Teee, en tjej som varit med om mycket, rent ut sagt kämpat sig genom livet, som nu kommit till en vändpunkt, både psykiskt och fysiskt. Vad är då bättre än att ventilera sig på bloggen?

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

The guestbook

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards