Direktlänk till inlägg 19 april 2012

Så det kan gå...

Av Teee - 19 april 2012 21:21

Ja de kan man väl säga...

Sitter för tillfället på ett litet härligt café, som heter Senses, i Platanes, utanför Rethymno, på Kreta, i Grekland.. När jag är klar på caféet så kommer jag att röra mig hem, till min lilla lägenhet, krypa under täcket, slänga på en film, och slumra in.. För imorgon kallar ytterliggare en träningsdag på jobbet.. Bra med repetition, plus att jag aldrig varit på träningsveckan, så är nyttigt för mig.. Men det mesta som sägs så sitter redan, vilket är bra :)

Jag landade här i tisdags, var ganska kyligt, men ändå varmare än hemma, tack och lov :) Hälsade på några kollegor från förra säsongen, sen blev det en lugn kväll med upp-packande och slappna av efter några timmars resa, eller ja, slappna av var ganska svårt för det stormade som bara den, var nästan rädd till och från för det lät verkligen som dörrar och fönster skulle slitas loss... Men jag överlevde ju, och vad är bättre än att vakna upp, vända på sig, och se stranden och vågorna utanför?

Onsdagen var första dagen för mig på träning, var mycket repetition, men så blir det ju så klart när man lärde sig det mesta förra året, men ändå inte kan allt... Sen in till stora staden och kolla runt ett varv, stormen hade lugnat sig en del iaf :)

Idag var det träning igen, och sen in till Rethymnon igen för att fixa passfoton som jag inte hade haft med mig ner.. Hatar kameror, så korten vart som dom vart, men är ju bara till jobbtillstånden :)

Nu sitter jag som sagt på caféet och tar det lugnt, laddar ner en film, skriver blogg, skriver på en annan text, kikar runt lite på mobiloperatörer och internet här nere, pratar till och från med en dansk och en svensk och en belgisk kollega.. Men mest njuter av att stormen är över och det går att sitta ute utan ytterkläder :)

Här blir jag kvar till oktober, om allt går bra på jobbet, vilket jag har bestämt att det ska göra.. Är ganska lång tid hemifrån, men å andra sidan, finns ju inget som kallas hem hemma längre.. Men det är med blandade känslor om hur det ska bli att fixa iordning ett nytt boende till hösten/vintern igen.. Om jag nu inte får mersmak av arbetet och väljer att åka och jobba någon annanstans under vintern igen, man vet ju aldrig vad som händer i framtiden...  Men nu lever jag från dag till dag, och njuter, och känner att jag har gjort rätt val som åkt ner hit igen...


Nu ska jag fokusera på min andra text, innan jag ska hem under täcket för denna natt...


Trevlig kväll alla som läser :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teee - 21 januari 2014 21:05


Nästan....   Idag klev du in på mitt jobb... Efter flera år utan rädsla, så fick du idag mitt hjärta att stanna, tårarna brännas, paniken i hjärtat höll på att ta livet av mig, och benen ville springa ut genom bakdörren.. Det var du.... Du som ...

Av Teee - 12 januari 2014 14:36

Hur en frustrerad och förbannad Tina kan vara!   Jag ska börja med att säga, ni som tar åt er, fundera en gång extra innan ni slänger in en kommentar, varför tar ni åt er?? Har ni på något sätt fått mig att känna så som jag ska skriva så kanske e...

Av Teee - 17 oktober 2013 18:13

    När folk kläcker ur sig "att gå ner i vikt är inte så värst svårt men att omvandla till muskler är svårt så du klarar nog inte av att få synliga muskler för att du har en hel del extra kilon" då får det mig att se rött! Jag har kämpat o kämpa...

Av Teee - 20 augusti 2013 22:03

Funderar jag på om jag skulle varit mera involverad som dotter, syster, styvdotter, låtsassyster, kusin, syster/brors-dotter, barnbarn, vän, om jag hade stannat i Sverige............ I värsta fall hade jag då fått se på ovanifrån molnen i allafall...

Av Teee - 11 maj 2013 13:51


Älskade vackra syster... Idag skulle du fyllt 23... Tänk hur snabbt tiden går.. Du skulle varit äldre än mig nu, jag stannade ju faktiskt vid 22 :) Men tänk igen vad snabbt tiden går.. Du har varit borta länge nu... Alltför länge nu... Vi är så många...

Presentation


Teee, en tjej som varit med om mycket, rent ut sagt kämpat sig genom livet, som nu kommit till en vändpunkt, både psykiskt och fysiskt. Vad är då bättre än att ventilera sig på bloggen?

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

The guestbook

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards