Direktlänk till inlägg 25 juni 2011

Åldersnoja.......

Av Teee - 25 juni 2011 20:17

Jo jag börjar faktiskt få det... Nu sådär knappt mindre än 3veckor före jag passerar det där strecket.. Den där åldern som jag hade så mycket jag ville göra innan...


Idag har varit en solo-dag hittills, och verkar som den kommer fortsätta likadant tyvärr... Men det har gett mig en dag till att fundera.. Fundera på vänner, på familjen, på mitt liv, på vad jag egentligen håller på med....


Det mesta känns patetiskt.. Familjen gör det så klart inte... Men det mesta gör det..


Har funderat på allt det där jag ville göra innan 25.. Och med 3 veckor kvar så hinner jag inte med något av det.. Jag ville utbilda mig till sexolog, visserligen bestämde jag mig på riktigt för det för några år sen.. Men har inte blivit av eftersom jag inte hittat precis den utbildningen jag ville ha.. Jag ville resa, prova på att jobba utomlands lite grann, gå den där bartenderkursen, ha ett underbart bra jobb, vara skuldfri, leva ett bra liv, njuta, ha en partner som älskar mig, och så den där svåraste grejjen att lyckas med på 3veckor.. Ha mitt första barn..

Det där är bara några av sakerna jag ville ha gjort/ha på min 25års dag...


Vad har jag gjort i det här så kallade livet då? Inte alls mycket.. Jo jag fick ett bra jobb som jag trivdes på i Sverige, men fick sluta jobba där tyvärr..

Jag har varit på två resor till spanien, men aldrig den där roliga resan med de glada vännerna som man önskat man skulle komma iväg på..

Jag har flyttat, MYCKET...

Jag har varit i skitförhållanden, som jag egentligen gärna skulle radera ur mitt liv, men de gav mig en erfarenhet och styrka att se på förhand när saker och ting inte är som det ska vara... Jag lärde mig att lita på klumpen i magen som säger att något är fel, och det har visat sig att klumpen har haft rätt...

Jag har konstaterat att jag är en rastlös själ.....

Jag har funderat på vad som är fel när jag antingen hamnar i förhållanden där partnern ljuger för mig, misshandlar mig, eller är otrogen...

Jag har underat på varför ingenting verkar gå min väg någon gång... Nej jag är inte egoistisk och önskar att allt ska vara som JAG vill.. Men någon gång skulle jag gärna se att JAG får det där som jag ger åt alla andra..

Jag har hittat mitt livs kärlek... Och förlorat den......



Om jag kunde skulle jag leva om delar av mitt liv igen... Nu när jag har facit i hand... Dock är ju inte 25 någon gammal ålder.. Men när man hade sina önskningar och tankar och hopp... Så skulle jag vilja göra om det... För det är ingen annan än jag själv som kan svara på varför jag inte utbildat mig, rest, jobbat utomlands, skaffat barn... Det är bara jag som är skyldig till varför mitt liv ser ut som det gör idag...

Och det är ingen rolig syn...Faktiskt....

Många kvällar spenderas i tårar... Mycket på grund av ensamhet och ångest rent ut sagt... Att sitta här hemma för det mesta, och nästan behöva hoppas på att telefonen ska ringa någon gång och någon spontant frågar mig "Kan jag komma över?".. Eller att någon bara ska komma och knacka på dörren som en galning och säga "heeeeeej gumman vad ska vi hitta på?"... Visst, jag gör inte heller det alla gånger, jag har sagt till mina vänner att jag är lite dålig på det ibland.. Men ibland känner man bara att jag inte orkar, jag vill inte, låt mig deppa.. Men så de gånger man försöker... Så är det som det är stopp från andra hållet...


Det känns lite som att det är kors i taket att så många antagligen kommer till födelsedagsfesten... Men å andra sidan, det är ju för att fira både Tom och mig, så det är ju klart det blir flera... Och så får jag träffa min underbara familj då, längtar massor till det :) Och Jonne kommer till och med över.. Bästaste vännen från Sverige som finns i vått och torrt och ringer bara för att han tycker jag lagt en konstig status på facebook och vill fråga om jag har en dålig dag... Blev så glad när han berättade att han kommer, vi har varit vänner i många år nu, och han vet jag att han alltid kommer finnas kvar..

Kommer många andra och firar oss också som man ser framemot att träffa, och hoppas att det blir en trevlig grillkväll i goda vänners sällskap...

Positiva är ju att jag inte fyllt år när vi har födelsedagsfesten, så jag får ju känna mig ung ännu några dagar till... Men på min riktiga födelsedag så har jag bestämt att jag ska köpa hem jordgubbar och så ska jag förhoppningsvis kunna sitta i solen och äta jordgubbar och öppna min Butterfly-champagne och skåla in mitt passerande av 25-års-strecket :) Och för den som vill säga grattis åt mig på riktiga dagen, ja ni vet var jag bor............


Hmm vilket knepigt inlägg de här blev... Men så kan de vara ibland när man har en hel del på hjärtat, minnen, tankar, funderingar, tårar m.m


Nu ska jag hoppa i duschen, och sen ska vi se om de blir mjukiskläder resten av kvällen eller om man lyckas komma sig iväg nånstans ikväll.. Men verkar dött på den fronten....


Trevlig kväll alla ni som är ut och roar er :)


kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teee - 21 januari 2014 21:05


Nästan....   Idag klev du in på mitt jobb... Efter flera år utan rädsla, så fick du idag mitt hjärta att stanna, tårarna brännas, paniken i hjärtat höll på att ta livet av mig, och benen ville springa ut genom bakdörren.. Det var du.... Du som ...

Av Teee - 12 januari 2014 14:36

Hur en frustrerad och förbannad Tina kan vara!   Jag ska börja med att säga, ni som tar åt er, fundera en gång extra innan ni slänger in en kommentar, varför tar ni åt er?? Har ni på något sätt fått mig att känna så som jag ska skriva så kanske e...

Av Teee - 17 oktober 2013 18:13

    När folk kläcker ur sig "att gå ner i vikt är inte så värst svårt men att omvandla till muskler är svårt så du klarar nog inte av att få synliga muskler för att du har en hel del extra kilon" då får det mig att se rött! Jag har kämpat o kämpa...

Av Teee - 20 augusti 2013 22:03

Funderar jag på om jag skulle varit mera involverad som dotter, syster, styvdotter, låtsassyster, kusin, syster/brors-dotter, barnbarn, vän, om jag hade stannat i Sverige............ I värsta fall hade jag då fått se på ovanifrån molnen i allafall...

Av Teee - 11 maj 2013 13:51


Älskade vackra syster... Idag skulle du fyllt 23... Tänk hur snabbt tiden går.. Du skulle varit äldre än mig nu, jag stannade ju faktiskt vid 22 :) Men tänk igen vad snabbt tiden går.. Du har varit borta länge nu... Alltför länge nu... Vi är så många...

Presentation


Teee, en tjej som varit med om mycket, rent ut sagt kämpat sig genom livet, som nu kommit till en vändpunkt, både psykiskt och fysiskt. Vad är då bättre än att ventilera sig på bloggen?

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

The guestbook

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards