Direktlänk till inlägg 25 maj 2011

Frågan och förundran

Av Teee - 25 maj 2011 20:42

Har fått höra av några personer nu i några dagar att jag inte bloggat på länge, och idag var det någon som hade frågat mig varför jag inte skriver något längre, någon som var intresserad av att läsa om min vardag, blev ju riktigt nyfiken på att veta vem personen är :)

Men kan skriva om något annat så länge, tills jag får veta vem det är.. Bloggen har legat på is senaste tiden.. Har varit många orsaker.. Trötthet, irritation, lathet, frustration m.m Mestadels beror det nog på att jag inte har orkat starta upp datorn, plus att mitt internet är såååå otroligt segt så frustrationen innan jag är framme på bloggens startsida hinner bli för stor så skrivlusten är borta... Men shit the same, ska bättra mig :)


Senaste tiden har det egentligen inte hänt så mycket, eller det kanske det egentligen har.. Har skolan som vanligt 2dagar i veckan, praktik 3dagar i veckan och jag stortrivs verkligen där, önskar nästan praktiken inte skulle ta slut.. Har börjat på att prata lite lätt finska, inte många ord, men små viktiga ord som jag måste svara när jag tar emot beställningarna av kunderna över disken :) Så det känns som jag vågar mer och mer, önskar bara jag skulle klara av meningsbyggnaden också... Funderar på att gå en kurs i höst som är en finskakurs men med inriktning på just kundbetjäning, och en annan lärare tack och lov :)

För övrigt så springer jag mycket hos läkare för tillfället.. Det är tungt, men inget jag klagar på, de kommer närmare och närmare en lösning på vad som är fel... Idag var jag hos fysioterapeuten för andra gången och fick några övningar som jag ska göra till nästa besök och är det så att de här övningarna "hjälper", så KAN det vara så att vi har en diagnos och då kan lägga upp ett träningschema för hur jag ska lyckas "bota" domningarna lite grann iaf.. Vad jag förstod så är det väl kanske en sak man måste leva med, men som går att mildra...

Imorgon ska jag på en bentäthetsröntgen.. Ska se om mitt skelett har påverkats av min p-spruta, och har det påverkats så KAN det hända att det också är en orsak till domnings/förlamnings-problemet, får då kan det vara så att diskarna i nacken glidit undan pga kotorna som minskats, och det skulle vara en förklaring till varför min ryggrad är som den är, fick jag höra idag...

Och vad gäller min otroligt roliga nästäppa.... Så är den inte borta ännu heller... 8månader har jag haft täpp näsa alla dagar utom 2 nu... Men bihåleröntgen var okej, så nu kör jag på medicin i 2månader för att se om det lättar något.. Annars blir det vidare till nästa läkarnivå för att kolla ordentligt näsa/öra....


Bortsett från det här trista med sjukdomar hit och dit, som jag DOCK INTE klagar på, bara konstaterar och accepterar, och inte döljer för någon... Så har jag haft en ganska bra tid senaste tiden..

På skärtorsdagen hoppade jag på kvasten och flög till Sverige för att spendera påsken med släkten.. En riktigt mysig och trevlig helg blev det, men som vanligt räcker inte tiden till... Men de kommer snart över hit :)

Papsen och Emelie var på besök förra helgen så då tog jag mitt pick och pack och flyttade in hos kexet.. Vi bodde där allihopa eftersom vi ansåg att det var lite trevligare att sitta där, och bättre plats... Var en underbar helg, och jag var så glad att de kom över.. Jag har bott i Finland i 3½år, men de har inte varit över något, men nu bor de ju bara 6h ifrån mig så då kanske vi träffas lite oftare :)


Om ungefär 1½ månad så blir det partaj.. Då kommer det lite folk över från Sverige, och sen förhoppningsvis en hel del vänner härifrån landet också, och firar mig och Tom... En del har hakat upp sig på att vi slår ihop våra födelsedagar trots att vi separerat.. Men jag ser det inte som ett problem.. Bästa vänner, som har många gemensamma vänner, och som trivs i varandras sällskap, varför skulle man då inte kunna firas på samma gång? Vem vet? Kanske vi börjar dejta igen som födelsedagspresent åt varann? *Skämt åsido* haha :P

Senaste tiden har vi haft en del planerande, sökande efter plats att vara på, bestämma med mat, inbjudningar, m.m Så nu har inbjudningarna kommit ut, maten är bestämd...Dock är problemet att hitta ett partytält som alla får plats i.. Lättare sagt än gjort faktiskt.. Om man inte vill betala miljoner och lite till... typ... Men det löser sig.. Så är det kvar att jag ska ta med mig Tom till min praktik och diskutera vad vi vill ha för tårtor, går ju att variera lite grann.. Sen är det all shopping kvar bara, men det är ju inte förrän strax före festen...

Tänk vad glad man blir för en sån sak att man blir meddelad att folk kommer, det betyder så mycket att de vill komma med och fira oss :)


Nej... Nu ska jag faktiskt ta och fokusera på Morden i Midsomer, innan sängen kallar.. Imorgon blir det röntgen, lunch med Pia, och sen kvällspraktik, skönt att den ändrades om från att börja kl.8 till kl.15 :)Ha en trevlig kväll allihopa som läser, och så hoppas vi att jag har lust att skriva lite mera från och med nu :)


Bye bye

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teee - 21 januari 2014 21:05


Nästan....   Idag klev du in på mitt jobb... Efter flera år utan rädsla, så fick du idag mitt hjärta att stanna, tårarna brännas, paniken i hjärtat höll på att ta livet av mig, och benen ville springa ut genom bakdörren.. Det var du.... Du som ...

Av Teee - 12 januari 2014 14:36

Hur en frustrerad och förbannad Tina kan vara!   Jag ska börja med att säga, ni som tar åt er, fundera en gång extra innan ni slänger in en kommentar, varför tar ni åt er?? Har ni på något sätt fått mig att känna så som jag ska skriva så kanske e...

Av Teee - 17 oktober 2013 18:13

    När folk kläcker ur sig "att gå ner i vikt är inte så värst svårt men att omvandla till muskler är svårt så du klarar nog inte av att få synliga muskler för att du har en hel del extra kilon" då får det mig att se rött! Jag har kämpat o kämpa...

Av Teee - 20 augusti 2013 22:03

Funderar jag på om jag skulle varit mera involverad som dotter, syster, styvdotter, låtsassyster, kusin, syster/brors-dotter, barnbarn, vän, om jag hade stannat i Sverige............ I värsta fall hade jag då fått se på ovanifrån molnen i allafall...

Av Teee - 11 maj 2013 13:51


Älskade vackra syster... Idag skulle du fyllt 23... Tänk hur snabbt tiden går.. Du skulle varit äldre än mig nu, jag stannade ju faktiskt vid 22 :) Men tänk igen vad snabbt tiden går.. Du har varit borta länge nu... Alltför länge nu... Vi är så många...

Presentation


Teee, en tjej som varit med om mycket, rent ut sagt kämpat sig genom livet, som nu kommit till en vändpunkt, både psykiskt och fysiskt. Vad är då bättre än att ventilera sig på bloggen?

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

The guestbook

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards